Standaard Boekhandel gebruikt cookies en gelijkaardige technologieën om de website goed te laten werken en je een betere surfervaring te bezorgen.
Hieronder kan je kiezen welke cookies je wilt inschakelen:
Standaard Boekhandel gebruikt cookies en gelijkaardige technologieën om de website goed te laten werken en je een betere surfervaring te bezorgen.
We gebruiken cookies om:
De website vlot te laten werken, de beveiliging te verbeteren en fraude te voorkomen
Inzicht te krijgen in het gebruik van de website, om zo de inhoud en functionaliteiten ervan te verbeteren
Je op externe platformen de meest relevante advertenties te kunnen tonen
Je cookievoorkeuren
Standaard Boekhandel gebruikt cookies en gelijkaardige technologieën om de website goed te laten werken en je een betere surfervaring te bezorgen.
Hieronder kan je kiezen welke cookies je wilt inschakelen:
Technische en functionele cookies
Deze cookies zijn essentieel om de website goed te laten functioneren, en laten je toe om bijvoorbeeld in te loggen. Je kan deze cookies niet uitschakelen.
Analytische cookies
Deze cookies verzamelen anonieme informatie over het gebruik van onze website. Op die manier kunnen we de website beter afstemmen op de behoeften van de gebruikers.
Marketingcookies
Deze cookies delen je gedrag op onze website met externe partijen, zodat je op externe platformen relevantere advertenties van Standaard Boekhandel te zien krijgt.
Wil je zeker zijn dat je cadeautjes op tijd onder de kerstboom liggen? Onze winkels ontvangen jou met open armen. Nu met extra openingsuren op zondag!
Afhalen na 1 uur in een winkel met voorraad
Gratis thuislevering in België vanaf € 30
Ruim aanbod met 7 miljoen producten
Wil je zeker zijn dat je cadeautjes op tijd onder de kerstboom liggen? Onze winkels ontvangen jou met open armen. Nu met extra openingsuren op zondag!
Je kan maximaal 250 producten tegelijk aan je winkelmandje toevoegen. Verwijdere enkele producten uit je winkelmandje, of splits je bestelling op in meerdere bestellingen.
How mobile games are part of our day-to-day lives and the ways we interact across digital, material, and social landscapes. We often play games on our...Lees meer
An important new voice provides an empowering look at why video games need feminism--and why all of us should make space for more play in our lives. Y...Lees meer
A provocative study that reconsiders our notion of play--and how its deceptively wholesome image has harmed and erased people of color. Contemporary t...Lees meer
A new vision of the future of games and game design, enabled by AI. Can games measure intelligence? How will artificial intelligence inform games of t...Lees meer
An exploration of the relationship between games and art that examines the ways that both gamemakers and artists create game-based artworks. Games and...Lees meer
Why play is a productive, expressive way of being human, a form of understanding, and a fundamental part of our well-being. What do we think about whe...Lees meer
An ode to the gruesome game characters we love to beat--from the monsters of D&D to the mutants of The Last of Us --and what they tell us about oursel...Lees meer
An argument that production tools shape the aesthetics and political economy of games as an expressive medium. In Making Games , Stefan Werning consid...Lees meer
How games create beauty and meaning, and how we can use them to explore the aesthetics of thought. Are games art? This question is a dominant mode of ...Lees meer
A deep dive into practical game design through playful philosophy and philosophical play. What are video games made of? And what can that tell us abou...Lees meer
How we talk about games as real or not-real, and how that shapes what games are made and who is invited to play them. In videogame criticism, the wors...Lees meer
How games create beauty and meaning, and how we can use them to explore the aesthetics of thought. Are games art? This question is a dominant mode of ...Lees meer
How game designers can use the psychological phenomenon of loss aversion to shape player experience. Getting something makes you feel good, and losing...Lees meer
How players evoke personal and subjective meanings through a new theory of player response. In The Well-Read Game, Tracy Fullerton and Matthew Farber ...Lees meer
Examining the ethics and experience of "treacherous play" through 3 games that allow deception and betrayal-- EVE Online , DayZ , and the TV series Su...Lees meer
An engaging examination of how video game design creates strong and positive emotional experiences for players--with examples from Journey , Train , L...Lees meer
How uncertainty in games--from D&D and Super Mario Bros. to Rock/Paper/Scissors --engages players and shapes play experiences. In life, uncertainty su...Lees meer
A gaming academic offers a "fascinating" exploration of why we play video games--despite the unhappiness we feel when we fail at them ( Boston Globe )...Lees meer
Reclaiming fun as a meaningful concept for understanding games and play. "Fun" is somewhat ambiguous. If something is fun, is it pleasant? Entertainin...Lees meer