Wil je zeker zijn dat je cadeautjes op tijd onder de kerstboom liggen? Onze winkels ontvangen jou met open armen. Nu met extra openingsuren op zondag!
  • Afhalen na 1 uur in een winkel met voorraad
  • Gratis thuislevering in België vanaf € 30
  • Ruim aanbod met 7 miljoen producten
Wil je zeker zijn dat je cadeautjes op tijd onder de kerstboom liggen? Onze winkels ontvangen jou met open armen. Nu met extra openingsuren op zondag!
  • Afhalen na 1 uur in een winkel met voorraad
  • Gratis thuislevering in België vanaf € 30
  • Ruim aanbod met 7 miljoen producten

Playing Smart

On Games, Intelligence, and Artificial Intelligence

Julian Togelius
Hardcover | Engels | Playful Thinking
€ 27,95
+ 55 punten
Levering 1 à 2 weken
Eenvoudig bestellen
Veilig betalen
Gratis thuislevering vanaf € 30 (via bpost)
Gratis levering in je Standaard Boekhandel

Omschrijving

A new vision of the future of games and game design, enabled by AI.

Can games measure intelligence? How will artificial intelligence inform games of the future? In Playing Smart, Julian Togelius explores the connections between games and intelligence to offer a new vision of future games and game design. Video games already depend on AI. We use games to test AI algorithms, challenge our thinking, and better understand both natural and artificial intelligence. In the future, Togelius argues, game designers will be able to create smarter games that make us smarter in turn, applying advanced AI to help design games. In this book, he tells us how.

Games are the past, present, and future of artificial intelligence. In 1948, Alan Turing, one of the founding fathers of computer science and artificial intelligence, handwrote a program for chess. Today we have IBM's Deep Blue and DeepMind's AlphaGo, and huge efforts go into developing AI that can play such arcade games as Pac-Man. Programmers continue to use games to test and develop AI, creating new benchmarks for AI while also challenging human assumptions and cognitive abilities. Game design is at heart a cognitive science, Togelius reminds us--when we play or design a game, we plan, think spatially, make predictions, move, and assess ourselves and our performance. By studying how we play and design games, Togelius writes, we can better understand how humans and machines think. AI can do more for game design than providing a skillful opponent. We can harness it to build game-playing and game-designing AI agents, enabling a new generation of AI-augmented games. With AI, we can explore new frontiers in learning and play.

Specificaties

Betrokkenen

Auteur(s):
Uitgeverij:

Inhoud

Aantal bladzijden:
192
Taal:
Engels
Reeks:

Eigenschappen

Productcode (EAN):
9780262039031
Verschijningsdatum:
15/01/2019
Uitvoering:
Hardcover
Formaat:
Genaaid
Afmetingen:
140 mm x 206 mm
Gewicht:
317 g
Standaard Boekhandel

Alleen bij Standaard Boekhandel

+ 55 punten op je klantenkaart van Standaard Boekhandel
E-BOOK ACTIE

Tot meer dan 50% korting

op een selectie e-books
E-BOOK ACTIE
E-book kortingen
Standaard Boekhandel

Beoordelingen

We publiceren alleen reviews die voldoen aan de voorwaarden voor reviews. Bekijk onze voorwaarden voor reviews.