Wil je zeker zijn dat je cadeautjes op tijd onder de kerstboom liggen? Onze winkels ontvangen jou met open armen. Nu met extra openingsuren op zondag!
  • Afhalen na 1 uur in een winkel met voorraad
  • Gratis thuislevering in België vanaf € 30
  • Ruim aanbod met 7 miljoen producten
Wil je zeker zijn dat je cadeautjes op tijd onder de kerstboom liggen? Onze winkels ontvangen jou met open armen. Nu met extra openingsuren op zondag!
  • Afhalen na 1 uur in een winkel met voorraad
  • Gratis thuislevering in België vanaf € 30
  • Ruim aanbod met 7 miljoen producten

Player vs. Monster

The Making and Breaking of Video Game Monstrosity

Jaroslav Svelch
Hardcover | Engels | Playful Thinking
€ 34,95
+ 69 punten
Levering 1 à 2 weken
Eenvoudig bestellen
Veilig betalen
Gratis thuislevering vanaf € 30 (via bpost)
Gratis levering in je Standaard Boekhandel

Omschrijving

An ode to the gruesome game characters we love to beat--from the monsters of D&D to the mutants of The Last of Us--and what they tell us about ourselves.

Since the early days of video games, monsters have played pivotal roles as dangers to be avoided, level bosses to be defeated, or targets to be destroyed for extra points. But why is the figure of the monster so important in gaming, and how have video games come to shape our culture's conceptions of monstrosity? To answer these questions, Player vs. Monster explores the past half-century of monsters in games, from the dragons of early tabletop role-playing games and the pixelated aliens of Space Invaders to the malformed mutants of The Last of Us and the bizarre beasts of Bloodborne, and reveals the common threads among them.

Covering examples from aliens to zombies, Jaroslav Svelch explores the art of monster design and traces its influences from mythology, visual arts, popular culture, and tabletop role-playing games. At the same time, he shows that video games follow the Cold War-era notion of clearly defined, calculable enemies, portraying monsters as figures that are irredeemably evil yet invariably vulnerable to defeat. He explains the appeal of such simplistic video game monsters, but also explores how the medium could evolve to present more nuanced depictions of monstrosity.

Specificaties

Betrokkenen

Auteur(s):
Uitgeverij:

Inhoud

Aantal bladzijden:
240
Taal:
Engels
Reeks:

Eigenschappen

Productcode (EAN):
9780262047753
Verschijningsdatum:
7/02/2023
Uitvoering:
Hardcover
Formaat:
Genaaid
Afmetingen:
136 mm x 206 mm
Gewicht:
399 g
Standaard Boekhandel

Alleen bij Standaard Boekhandel

+ 69 punten op je klantenkaart van Standaard Boekhandel
E-BOOK ACTIE

Tot meer dan 50% korting

op een selectie e-books
E-BOOK ACTIE
E-book kortingen
Standaard Boekhandel

Beoordelingen

We publiceren alleen reviews die voldoen aan de voorwaarden voor reviews. Bekijk onze voorwaarden voor reviews.