Standaard Boekhandel gebruikt cookies en gelijkaardige technologieën om de website goed te laten werken en je een betere surfervaring te bezorgen.
Hieronder kan je kiezen welke cookies je wilt inschakelen:
Standaard Boekhandel gebruikt cookies en gelijkaardige technologieën om de website goed te laten werken en je een betere surfervaring te bezorgen.
We gebruiken cookies om:
De website vlot te laten werken, de beveiliging te verbeteren en fraude te voorkomen
Inzicht te krijgen in het gebruik van de website, om zo de inhoud en functionaliteiten ervan te verbeteren
Je op externe platformen de meest relevante advertenties te kunnen tonen
Je cookievoorkeuren
Standaard Boekhandel gebruikt cookies en gelijkaardige technologieën om de website goed te laten werken en je een betere surfervaring te bezorgen.
Hieronder kan je kiezen welke cookies je wilt inschakelen:
Technische en functionele cookies
Deze cookies zijn essentieel om de website goed te laten functioneren, en laten je toe om bijvoorbeeld in te loggen. Je kan deze cookies niet uitschakelen.
Analytische cookies
Deze cookies verzamelen anonieme informatie over het gebruik van onze website. Op die manier kunnen we de website beter afstemmen op de behoeften van de gebruikers.
Marketingcookies
Deze cookies delen je gedrag op onze website met externe partijen, zodat je op externe platformen relevantere advertenties van Standaard Boekhandel te zien krijgt.
Je kan maximaal 250 producten tegelijk aan je winkelmandje toevoegen. Verwijdere enkele producten uit je winkelmandje, of splits je bestelling op in meerdere bestellingen.
Der Umgang mit Abschied und Tod ist in der Schulwelt unumganglich. Lehrer*innen sind wichtige Bezugspersonen fur Schuler*innen, besonders in Hinblick auf die Begleitung in Grenzsituationen. Angesichts der Relevanz der Thematik verwundert es, dass das Thema bislang noch nicht theologisch und (religions-)padagogisch beleuchtet wurde. Der Band bietet eine Synthese zwischen erfahrungsbezogener Annaherung, wissenschaftsfundierter Theorie und (religions-)padagogischer Reflexion und geht dem Umgang mit Tod und Trauer aus historischer, systematischer, okumenischer, padagogischer und praktisch-theologischer Perspektive nach. Didaktikbausteine geben Anregungen zur konkreten Unterrichtspraxis und zur Begleitung Trauernder in der Schule.