Standaard Boekhandel gebruikt cookies en gelijkaardige technologieën om de website goed te laten werken en je een betere surfervaring te bezorgen.
Hieronder kan je kiezen welke cookies je wilt inschakelen:
Technische en functionele cookies
Deze cookies zijn essentieel om de website goed te laten functioneren, en laten je toe om bijvoorbeeld in te loggen. Je kan deze cookies niet uitschakelen.
Analytische cookies
Deze cookies verzamelen anonieme informatie over het gebruik van onze website. Op die manier kunnen we de website beter afstemmen op de behoeften van de gebruikers.
Marketingcookies
Deze cookies delen je gedrag op onze website met externe partijen, zodat je op externe platformen relevantere advertenties van Standaard Boekhandel te zien krijgt.
Door een staking bij bpost kan je online bestelling op dit moment iets langer onderweg zijn dan voorzien. Dringend iets nodig? Onze winkels ontvangen jou met open armen!
Afhalen na 1 uur in een winkel met voorraad
Gratis thuislevering in België vanaf € 30
Ruim aanbod met 7 miljoen producten
Door een staking bij bpost kan je online bestelling op dit moment iets langer onderweg zijn dan voorzien. Dringend iets nodig? Onze winkels ontvangen jou met open armen!
Je kan maximaal 250 producten tegelijk aan je winkelmandje toevoegen. Verwijdere enkele producten uit je winkelmandje, of splits je bestelling op in meerdere bestellingen.
The role of the visual in politics is gaining momentum in scholarly work concerned with the current social media landscape. It is widely acknowledged that the production, dissemination and consumption of visual products in the Global South is powerfully shaped by geo-politics and a power dynamics in which the Global North dominates the South (the cultural imperialism argument). However, scant attention has been paid to theoretical, methodological, and empirically grounded approaches to visual politics produced by scholars working in the Global South. Little is known about the ways in which scholarship in the Global South might challenge and resist western approaches to the study of the visual. Against this background, this project aims to examine visual politics in the Global South through theoretically driven, and empirically grounded case studies, which focus on the role of the visual in formal politics (e.g., political campaigns, the relation between state and citizens) and public and everyday politics (e.g., social movements, activism, grassroots politics, civil society initiatives). This volume examines visual politics in the Global South through theoretically driven, and empirically grounded case studies, which focus on the role of the visual in formal politics (e.g., political campaigns, the relation between state and citizens) and public and everyday politics. It will be of interest to both researchers and students interested in the study of visual politics from various disciplinary lens (media and communication, anthropology, politics, and sociology).