• Afhalen na 1 uur in een winkel met voorraad
  • Gratis thuislevering in België vanaf € 30
  • Ruim aanbod met 7 miljoen producten
  • Afhalen na 1 uur in een winkel met voorraad
  • Gratis thuislevering in België vanaf € 30
  • Ruim aanbod met 7 miljoen producten
  1. Boeken
  2. Non-fictie
  3. Economie & Management
  4. Marketing & Communicatie
  5. Marketing
  6. Three Essential Analytical Techniques for the Behavioral Marketing Researcher

Three Essential Analytical Techniques for the Behavioral Marketing Researcher

Median Splits, Mean-Centering, and Mediation Analysis

Dawn Iacobucci, Deidre L Popvich, Georgios a Bakamitsos, Steven S Posavac, Frank R Kardes
Paperback | Engels | Foundations and Trends(r) in Marketing | nr. 31
€ 69,95
+ 139 punten
Levertermijn 1 à 4 weken
Eenvoudig bestellen
Veilig betalen
Gratis thuislevering vanaf € 30 (via bpost)
Gratis levering in je Standaard Boekhandel

Omschrijving

Three Essential Analytical Techniques for the Behavioral Marketing Researcher: Median Splits, Mean-Centering, and Mediation Analysis reviews several topics that are essential complementary analytics that enable behavioral marketing researchers to thoroughly test theories and hypotheses, and thereby advance their respective literatures and contribute to knowledge bases. The intended audience for this monograph is behaviorally oriented marketers interested in learning more about some core analytical tools of the trade. The authors proceed under the assumption that most consumer behavior researchers have a strong, clear foundation in the understanding and execution of experimentation and the analysis of variance (ANOVA). After an introduction, Section 2 reviews the use of median splits - what they are and when it is it acceptable and completely appropriate and legitimate to use them. Section 3 examines the use of mean-centering when conducting moderated multiple regressions. Section 4 discusses mediation analysis, first describing the basic approach and then covering advanced issues around fitting the model, including structural equations models, multi-item scales, and categorical variables. Section 5 reviews the earlier topics, and makes further recommendations.

Specificaties

Betrokkenen

Auteur(s):
Uitgeverij:

Inhoud

Aantal bladzijden:
106
Taal:
Engels
Reeks:
Reeksnummer:
nr. 31

Eigenschappen

Productcode (EAN):
9781601989130
Verschijningsdatum:
30/12/2015
Uitvoering:
Paperback
Formaat:
Trade paperback (VS)
Afmetingen:
156 mm x 234 mm
Gewicht:
158 g
Standaard Boekhandel

Alleen bij Standaard Boekhandel

+ 139 punten op je klantenkaart van Standaard Boekhandel
E-BOOK ACTIE

Tot meer dan 50% korting

op een selectie e-books
E-BOOK ACTIE
E-book kortingen
Standaard Boekhandel

Beoordelingen

We publiceren alleen reviews die voldoen aan de voorwaarden voor reviews. Bekijk onze voorwaarden voor reviews.