Onze Vivlio e-readers ondervinden momenteel synchronisatieproblemen. We doen er alles aan om dit zo snel mogelijk op te lossen. Onze excuses voor het ongemak!
  • Afhalen na 1 uur in een winkel met voorraad
  • Gratis thuislevering in België vanaf € 30
  • Ruim aanbod met 7 miljoen producten
Onze Vivlio e-readers ondervinden momenteel synchronisatieproblemen. We doen er alles aan om dit zo snel mogelijk op te lossen. Onze excuses voor het ongemak!
  • Afhalen na 1 uur in een winkel met voorraad
  • Gratis thuislevering in België vanaf € 30
  • Ruim aanbod met 7 miljoen producten

The Social Construction of Management

Nancy Harding
€ 182,45
+ 364 punten
Levering 1 à 2 weken
Eenvoudig bestellen
Veilig betalen
Gratis thuislevering vanaf € 30 (via bpost)
Gratis levering in je Standaard Boekhandel

Omschrijving

What is management and how do the people who become managers take on a managerial identity?

How does text inform the manager's identity?

From cultural studies we understand that the relationship between text and reader is not passive but that each one works upon the other, and that text is active in forming the identity of the reader. This books is the first to analyse how many management textbooks construct their readers. It analyses management textbooks published since the 1950s and shows they construct a world in which chaos is kept at bay only by strong management, and in which strong management is based upon the rationality of modernity. This book exposes and analyses such claims-to-truths, and theorizes their arguments using the work of Butler and Foucault, the sociology of scientific knowledge, critical legal studies, art history and queer theory.

By revealing a postmodern turn in management textbooks, The Social Construction of Management is both a critical and empirical study that explores the constitution of managerial identities in the age of mass education in management. An exciting contribution to the growing body of knowledge within critical management studies, this book challenges the way we think about organizations and their management, and about management education as a whole. This is thought provoking reading for anyone studying management, or working in the managerial organization.

Specificaties

Betrokkenen

Auteur(s):
Uitgeverij:

Inhoud

Aantal bladzijden:
240
Taal:
Engels
Reeks:

Eigenschappen

Productcode (EAN):
9780415369428
Verschijningsdatum:
17/07/2003
Uitvoering:
Hardcover
Formaat:
Genaaid
Afmetingen:
161 mm x 242 mm
Gewicht:
526 g
Standaard Boekhandel

Alleen bij Standaard Boekhandel

+ 364 punten op je klantenkaart van Standaard Boekhandel
E-BOOK ACTIE

Tot meer dan 50% korting

op een selectie e-books
E-BOOK ACTIE
E-book kortingen
Standaard Boekhandel

Beoordelingen

We publiceren alleen reviews die voldoen aan de voorwaarden voor reviews. Bekijk onze voorwaarden voor reviews.