Standaard Boekhandel gebruikt cookies en gelijkaardige technologieën om de website goed te laten werken en je een betere surfervaring te bezorgen.
Hieronder kan je kiezen welke cookies je wilt inschakelen:
Technische en functionele cookies
Deze cookies zijn essentieel om de website goed te laten functioneren, en laten je toe om bijvoorbeeld in te loggen. Je kan deze cookies niet uitschakelen.
Analytische cookies
Deze cookies verzamelen anonieme informatie over het gebruik van onze website. Op die manier kunnen we de website beter afstemmen op de behoeften van de gebruikers.
Marketingcookies
Deze cookies delen je gedrag op onze website met externe partijen, zodat je op externe platformen relevantere advertenties van Standaard Boekhandel te zien krijgt.
Door een staking bij bpost kan je online bestelling op dit moment iets langer onderweg zijn dan voorzien. Dringend iets nodig? Onze winkels ontvangen jou met open armen!
Afhalen na 1 uur in een winkel met voorraad
Gratis thuislevering in België vanaf € 30
Ruim aanbod met 7 miljoen producten
Door een staking bij bpost kan je online bestelling op dit moment iets langer onderweg zijn dan voorzien. Dringend iets nodig? Onze winkels ontvangen jou met open armen!
Je kan maximaal 250 producten tegelijk aan je winkelmandje toevoegen. Verwijdere enkele producten uit je winkelmandje, of splits je bestelling op in meerdere bestellingen.
This book tells three inter-related stories that radically alter our perspective on plainchant reform at the turn of the twentieth century and highlight the value of liturgical music history to our understanding of French government anticlericalism. It offers at once a new history of the rise of the Benedictines of Solesmes to official dominance over Catholic editions of plainchant worldwide, a new optic on the French liturgical publishing industry during a period of international crisis for the publication of plainchant notation, and an exploration of how, both despite and because of official hostility, French Catholics could bend Republican anticlericalism at the highest level to their own ends. The narrative relates how Auguste Pécoul, a former French diplomat and Benedictine novice, masterminded an undercover campaign to aid the Gregorian agenda of the Solesmes monks via French government intervention at the Vatican. His vehicle: trades unionists from within the book industry, whom he mobilized into nationalist protest against Vatican attempts to enshrine a single, contested, and German, version of the musical text as canon law. Yet the political scheming necessitated by Pécoul's double involvement with Solesmes and the print unions almost spun out of control as his Benedictine contacts struggled with internal division and anticlerical persecution. The results are as musicologically significant for the study of Solesmes as they are instructive for the study of Church-State relations.