Onze Vivlio e-readers ondervinden momenteel synchronisatieproblemen. We doen er alles aan om dit zo snel mogelijk op te lossen. Onze excuses voor het ongemak!
  • Afhalen na 1 uur in een winkel met voorraad
  • Gratis thuislevering in België vanaf € 30
  • Ruim aanbod met 7 miljoen producten
Onze Vivlio e-readers ondervinden momenteel synchronisatieproblemen. We doen er alles aan om dit zo snel mogelijk op te lossen. Onze excuses voor het ongemak!
  • Afhalen na 1 uur in een winkel met voorraad
  • Gratis thuislevering in België vanaf € 30
  • Ruim aanbod met 7 miljoen producten
  1. Boeken
  2. Non-fictie
  3. Economie & Management
  4. Management & Bedrijfskunde
  5. The Culture and Commerce of Publishing in the 21st Century

The Culture and Commerce of Publishing in the 21st Century

Albert N Greco, Clara E Rodríguez, Robert M Wharton
Hardcover | Engels
€ 92,45
+ 184 punten
Levering 1 à 2 weken
Eenvoudig bestellen
Veilig betalen
Gratis thuislevering vanaf € 30 (via bpost)
Gratis levering in je Standaard Boekhandel

Omschrijving

Is publishing a cultural or commercial endeavor? Drawing on extensive data sets and applying the theoretical tools of both sociology and economics, The Culture and Commerce of Publishing in the 21st Century is the definitive social and economic analysis of the current state and future trends of the industry. This book examines the substantive issues, challenges, and problems confronting the diverse, and in many ways fragile, book publishing industry in the United States. The authors specifically emphasize the consumer, college textbook, and scholarly publishing components of the U.S. book publishing industry as they analyze the cultural and economic structure of the book publishing industry in the twenty-first century.

The book begins by charting the changes in the book publishing industry between 1945 and 2005, then goes on to examine industry specifics, strategies being employed for domestic and global competitiveness, and the economics of publishing and the impact of technology. Through in-person interviews and a broad sampling of people from every sector of the industry it examine the demographic trends in play. The temperature of the current publishing culture is presented in a chapter titled "I'm Glad I'm Not An Author . . ." The book ends by looking forward, highlighting the trends likely to impact the growth of the industry in the future.

Throughout the book, the tables provided track the industry from 1945 until 2005, and give the reader a snapshot of the data year-by-year, and category by category: bestsellers, average book prices, U.S. bookstore sales, average sales by category, and the demographic breakdown of readers. It also provides forecasts for the coming years, both units and revenues, for 2005-2009. The thoughtful analysis presented in this book will be valuable to leaders in publishing as well as the scholars and analysts who study this industry.

Specificaties

Betrokkenen

Auteur(s):
Uitgeverij:

Inhoud

Aantal bladzijden:
280
Taal:
Engels

Eigenschappen

Productcode (EAN):
9780804750318
Verschijningsdatum:
3/10/2006
Uitvoering:
Hardcover
Formaat:
Genaaid
Afmetingen:
184 mm x 256 mm
Gewicht:
657 g
Standaard Boekhandel

Alleen bij Standaard Boekhandel

+ 184 punten op je klantenkaart van Standaard Boekhandel
E-BOOK ACTIE

Tot meer dan 50% korting

op een selectie e-books
E-BOOK ACTIE
E-book kortingen
Standaard Boekhandel

Beoordelingen

We publiceren alleen reviews die voldoen aan de voorwaarden voor reviews. Bekijk onze voorwaarden voor reviews.