Wil je zeker zijn dat je cadeautjes op tijd onder de kerstboom liggen? Onze winkels ontvangen jou met open armen. Nu met extra openingsuren op zondag!
  • Afhalen na 1 uur in een winkel met voorraad
  • Gratis thuislevering in België vanaf € 30
  • Ruim aanbod met 7 miljoen producten
Wil je zeker zijn dat je cadeautjes op tijd onder de kerstboom liggen? Onze winkels ontvangen jou met open armen. Nu met extra openingsuren op zondag!
  • Afhalen na 1 uur in een winkel met voorraad
  • Gratis thuislevering in België vanaf € 30
  • Ruim aanbod met 7 miljoen producten

The Consequentiality of Communication

Hardcover | Engels | Routledge Communication
€ 51,95
+ 103 punten
Levering 2 à 3 weken
Eenvoudig bestellen
Veilig betalen
Gratis thuislevering vanaf € 30 (via bpost)
Gratis levering in je Standaard Boekhandel

Omschrijving

In a bold attempt to redirect the ways theories of communication are conceived and research on communication processes are conducted, this volume questions prevailing communication scholarship that emphasizes the cultural, psychological, and sociological variables that impact on, and/or are impacted by, communication. Instead of focusing on the consequences of communication, this books urges readers to examine the consequentiality of communication -- what it is about the communication process that enables it to play a defining role in our lives. Communication is not a neutral conveyor of meanings derived from culture, cognition, or social structure, and is not explained by correlations with external variables. Meaning emerges from the communication process itself; it is dependent upon what transpires during the real-time moments of communicators behaving with each other. To properly study this new paradigm, a new vocabulary for thinking about the consequentiality of communication is needed and proposed.

Four theoretical orientations are used to stake out this new territory: coordinated management of meaning, neo-rhetorical theory, conversation analysis, and social communication theory. While there are points of agreement and overlap on the need to study communication as inherently consequential, there are also differences across the four theories -- in the value of "rules" as an explanatory concept, on the relationship between structure and process, and on the very constitution of a "theory." Thus, this book has the benefit of articulating a new paradigm for communication scholarship without losing sight of the discipline's rich diversity.

Specificaties

Betrokkenen

Uitgeverij:

Inhoud

Aantal bladzijden:
244
Taal:
Engels
Reeks:

Eigenschappen

Productcode (EAN):
9780805812695
Verschijningsdatum:
1/01/1995
Uitvoering:
Hardcover
Formaat:
Genaaid
Afmetingen:
153 mm x 197 mm
Gewicht:
557 g
Standaard Boekhandel

Alleen bij Standaard Boekhandel

+ 103 punten op je klantenkaart van Standaard Boekhandel
E-BOOK ACTIE

Tot meer dan 50% korting

op een selectie e-books
E-BOOK ACTIE
E-book kortingen
Standaard Boekhandel

Beoordelingen

We publiceren alleen reviews die voldoen aan de voorwaarden voor reviews. Bekijk onze voorwaarden voor reviews.