• Afhalen na 1 uur in een winkel met voorraad
  • Gratis thuislevering in België vanaf € 30
  • Ruim aanbod met 7 miljoen producten
  • Afhalen na 1 uur in een winkel met voorraad
  • Gratis thuislevering in België vanaf € 30
  • Ruim aanbod met 7 miljoen producten

The Business of Food

Encyclopedia of the Food and Drink Industries

Gary Allen, Ken Albala
Hardcover | Engels
€ 174,95
+ 349 punten
Levering 2 à 3 weken
Eenvoudig bestellen
Veilig betalen
Gratis thuislevering vanaf € 30 (via bpost)
Gratis levering in je Standaard Boekhandel

Omschrijving

The business of food and drink is for better and worse the business of our nation and our planet, and to most consumers how it works remains largely a mystery. This encyclopedia takes readers as consumers behind the scenes of the food and drink industries. The contributors come from a wide range of fields, and the scope of this encyclopedia is broad, covering from food companies and brands to the environment, health, science and technology, culture, finance, and more. The more than 150 essay entries also cover those issues that have been and continue to be of perennial importance. Historical context is emphasized and the focus is mainly on business in the United States.

Most entries include Further Reading. The frontmatter includes an Alphabetical List of Entries and a Topical List of Entries to allow the reader to quickly find subjects of interest. Numerous cross-references in the entries and blind entries provide other search strategies. The person and subject index is another in-depth search tool. Sample entries: Advertising, Agribusiness, Altria, Animal Rights, Betty Crocker, Celebrity Chefs, Chain Restaurants, Commodities Exchange, Cooking Technology, Culinary Tourism, Eco-terrorism, Environmental Protection Agency, Ethnic Food Business, European Union, Flavors and Fragrances, Food Safety, Food Service Industry, Genetic Engineering, Internet, Labor and Labor Unions, Marketing to Children, McDonald's, Meat Packing, North American Free Trade Agreement, Nutrition Labeling, Organic Foods, Poultry Industry, Slow Food, SPAM, Television, Trader Joe's, Tupperware, TV Dinners, Whole Foods, Williams-Sonoma, Wine Business

Specificaties

Betrokkenen

Auteur(s):
Uitgeverij:

Inhoud

Aantal bladzijden:
456
Taal:
Engels

Eigenschappen

Productcode (EAN):
9780313337253
Verschijningsdatum:
1/10/2007
Uitvoering:
Hardcover
Formaat:
Genaaid
Afmetingen:
184 mm x 258 mm
Gewicht:
961 g
Standaard Boekhandel

Alleen bij Standaard Boekhandel

+ 349 punten op je klantenkaart van Standaard Boekhandel
E-BOOK ACTIE

Tot meer dan 50% korting

op een selectie e-books
E-BOOK ACTIE
E-book kortingen
Standaard Boekhandel

Beoordelingen

We publiceren alleen reviews die voldoen aan de voorwaarden voor reviews. Bekijk onze voorwaarden voor reviews.