Bedankt voor het vertrouwen het afgelopen jaar! Om jou te bedanken bieden we GRATIS verzending (in België) aan op alles gedurende de hele maand januari.
  • Afhalen na 1 uur in een winkel met voorraad
  • Gratis thuislevering in België
  • Ruim aanbod met 7 miljoen producten
Bedankt voor het vertrouwen het afgelopen jaar! Om jou te bedanken bieden we GRATIS verzending (in België) aan op alles gedurende de hele maand januari.
  • Afhalen na 1 uur in een winkel met voorraad
  • Gratis thuislevering in België
  • Ruim aanbod met 7 miljoen producten

Television and Child Development

Judith Van Evra
Hardcover | Engels | Lea's Communication (Hardcover)
€ 274,95
+ 549 punten
Uitvoering
Levering 2 à 3 weken
Eenvoudig bestellen
Veilig betalen
In januari gratis thuislevering in België (via bpost)
Gratis levering in je Standaard Boekhandel

Omschrijving

Television continues to play a major role in the lives of most children and adolescents, but current research also reflects the explosive growth in new technologies and their widespread use by young people. Integrating information from communication literature as well as from child development and other psychological domains, author Judith Van Evra presents a summary and synthesis of what is currently known about the media's impact on children's physical, cognitive, social, and emotional development, to help discern the complex and significant interplay between other forces in a child's life and the use of various media.

This third edition contains updated and expanded coverage of research findings and a review of changing trends in media use including computers, the Internet, books and magazines, music videos, and video games as well as television. New chapters focus on basic research designs and methodologies; cultural diversity; health-related matters and lifestyle choices; media's impact on various social-emotional aspects of a child's development; the use of technology for information and for entertainment; and intervention possibilities, parent strategies, and education. An overall conclusions section at the end of the book provides a cogent summary of findings to date and stimulates discussion of questions and ideas for future research.

Television and Child Development explores how, and to what extent, television and other media actually affect children, and what role other variables may play in mediating their impact, so that we can maximize technology's potential for enriching children's cognitive, social, and emotional development, while at the same time minimizing any negative influence. This text is appropriate for researchers, teachers, and students in communications, developmental and social psychology, and education, as well as in areas of advertising, leisure studies, family studies, and health promotion.

Specificaties

Betrokkenen

Auteur(s):
Uitgeverij:

Inhoud

Aantal bladzijden:
302
Taal:
Engels
Reeks:

Eigenschappen

Productcode (EAN):
9780805848632
Verschijningsdatum:
30/03/2004
Uitvoering:
Hardcover
Formaat:
Genaaid
Afmetingen:
163 mm x 238 mm
Gewicht:
535 g
Standaard Boekhandel

Alleen bij Standaard Boekhandel

+ 549 punten op je klantenkaart van Standaard Boekhandel
SOLDEN

30% korting

op een mooie selectie boeken en papierwaren
SOLDEN
Solden: 30% korting op boeken en papierwaren
E-BOOK ACTIE

Tot meer dan 50% korting

op een selectie e-books
E-BOOK ACTIE
E-book kortingen
Standaard Boekhandel

Beoordelingen

We publiceren alleen reviews die voldoen aan de voorwaarden voor reviews. Bekijk onze voorwaarden voor reviews.