Wil je zeker zijn dat je cadeautjes op tijd onder de kerstboom liggen? Onze winkels ontvangen jou met open armen. Nu met extra openingsuren op zondag!
  • Afhalen na 1 uur in een winkel met voorraad
  • Gratis thuislevering in België vanaf € 30
  • Ruim aanbod met 7 miljoen producten
Wil je zeker zijn dat je cadeautjes op tijd onder de kerstboom liggen? Onze winkels ontvangen jou met open armen. Nu met extra openingsuren op zondag!
  • Afhalen na 1 uur in een winkel met voorraad
  • Gratis thuislevering in België vanaf € 30
  • Ruim aanbod met 7 miljoen producten

Screens

Viewing Media Installation Art Volume 30

Kate Mondloch
Paperback | Engels | Electronic Mediations | nr. 30
€ 47,45
+ 94 punten
Levering 2 à 3 weken
Eenvoudig bestellen
Veilig betalen
Gratis thuislevering vanaf € 30 (via bpost)
Gratis levering in je Standaard Boekhandel

Omschrijving

Media screens--film, video, and computer screens--have increasingly pervaded both artistic production and everyday life since the 1960s. Yet the nature of viewing artworks made from these media, along with their subjective effects, remains largely unexplored. Screens addresses this gap, offering a historical and theoretical framework for understanding screen-reliant installation art and the spectatorship it evokes. Examining a range of installations created over the past fifty years that investigate the rich terrain between the sculptural and the cinematic, including works by artists such as Eija-Liisa Ahtila, Doug Aitken, Peter Campus, Dan Graham, VALIE EXPORT, Bruce Nauman, and Michael Snow, Kate Mondloch traces the construction of screen spectatorship in art from the seminal film and video installations of the 1960s and 1970s to the new media artworks of today's digital culture. Mondloch identifies a momentous shift in contemporary art that challenges key premises of spectatorship brought about by technological objects that literally and metaphorically filter the subject's field of vision. As a result she proposes that contemporary viewers are, quite literally, screen subjects and offers the unique critical leverage of art as an alternative way to understand media culture and contemporary visuality.

Specificaties

Betrokkenen

Auteur(s):
Uitgeverij:

Inhoud

Aantal bladzijden:
208
Taal:
Engels
Reeks:
Reeksnummer:
nr. 30

Eigenschappen

Productcode (EAN):
9780816665228
Verschijningsdatum:
1/02/2010
Uitvoering:
Paperback
Formaat:
Trade paperback (VS)
Afmetingen:
137 mm x 211 mm
Gewicht:
249 g
Standaard Boekhandel

Alleen bij Standaard Boekhandel

+ 94 punten op je klantenkaart van Standaard Boekhandel
E-BOOK ACTIE

Tot meer dan 50% korting

op een selectie e-books
E-BOOK ACTIE
E-book kortingen
Standaard Boekhandel

Beoordelingen

We publiceren alleen reviews die voldoen aan de voorwaarden voor reviews. Bekijk onze voorwaarden voor reviews.