• Afhalen na 1 uur in een winkel met voorraad
  • Gratis thuislevering in België vanaf € 30
  • Ruim aanbod met 7 miljoen producten
  • Afhalen na 1 uur in een winkel met voorraad
  • Gratis thuislevering in België vanaf € 30
  • Ruim aanbod met 7 miljoen producten

Reclaiming Education in the Age of PISA

Challenging OECD's Educational Order

Vasco D'Agnese
Paperback | Engels | Theorizing Education
€ 86,95
+ 173 punten
Uitvoering
Levering 2 à 3 weken
Eenvoudig bestellen
Veilig betalen
Gratis thuislevering vanaf € 30 (via bpost)
Gratis levering in je Standaard Boekhandel

Omschrijving

Reclaiming Education in the Age of PISA provides a critical analysis of the OECD's educational agenda and its main tool, namely, PISA (Programme for International Student Assessment). Based on an analysis of the OECD's public documents, including publications, webpages, and videos, d'Agnese argues that PISA is not just an assessment tool, but rather an all-encompassing framework that intends to govern education, schooling, living and society worldwide. This creation of what d'Agnese calls a life-brand raises concerns that education and learning are becoming wares and that, consequently, we run the risk of transforming schools into providers and teachers into agents of preconceived learning packages.

In pursuing only one concept of education, and a very narrow one at that, d'Agnese argues that OECD not only narrows down education to a mere reproductive process, but that such an approach also erases the basic rules by which living develops and evolves. In this sense PISA is but another form of authoritarian teaching, authoritarian teaching being understood as any and every educational project which sets aims and purposes of education without giving the possibility to discuss and challenge such aims and purposes.

Reclaiming Education in the Age of PISA

suggests a different educational logic, emphasizing that schooling is not just a place to produce the correct skills, but is also a matter of experimentation, hesitation and wait, one in which teachers and students attempt to dwell in pure potentiality for growth.

Providing a strong argument that a different way to conceive of schooling deserves our attention, this book will be essential reading for academics, researchers and postgraduates in the fields of educational philosophy and theory, inclusive education and social justice. It should also be of interest to policymakers and educational activists.

Specificaties

Betrokkenen

Auteur(s):
Uitgeverij:

Inhoud

Aantal bladzijden:
216
Taal:
Engels
Reeks:

Eigenschappen

Productcode (EAN):
9780367204266
Verschijningsdatum:
17/01/2019
Uitvoering:
Paperback
Formaat:
Trade paperback (VS)
Afmetingen:
156 mm x 234 mm
Gewicht:
276 g
Standaard Boekhandel

Alleen bij Standaard Boekhandel

+ 173 punten op je klantenkaart van Standaard Boekhandel
KOM LANGS IN ONZE WINKELS

Hoera! Het is weer het Feest van het Boek

van 31/10 t.e.m. 03/11
KOM LANGS IN ONZE WINKELS
Feest van het Boek
WEDSTRIJD

Alleen in onze winkels: koop een boek en win een boekenfeest bij je thuis

Jij kiest welke topauteur misschien bij jou over de vloer komt!
WEDSTRIJD
Win een boekenfeest bij je thuis
E-BOOK ACTIE

Tot meer dan 50% korting

op een selectie e-books
E-BOOK ACTIE
E-book kortingen
Standaard Boekhandel

Beoordelingen

We publiceren alleen reviews die voldoen aan de voorwaarden voor reviews. Bekijk onze voorwaarden voor reviews.