Standaard Boekhandel gebruikt cookies en gelijkaardige technologieën om de website goed te laten werken en je een betere surfervaring te bezorgen.
Hieronder kan je kiezen welke cookies je wilt inschakelen:
Technische en functionele cookies
Deze cookies zijn essentieel om de website goed te laten functioneren, en laten je toe om bijvoorbeeld in te loggen. Je kan deze cookies niet uitschakelen.
Analytische cookies
Deze cookies verzamelen anonieme informatie over het gebruik van onze website. Op die manier kunnen we de website beter afstemmen op de behoeften van de gebruikers.
Marketingcookies
Deze cookies delen je gedrag op onze website met externe partijen, zodat je op externe platformen relevantere advertenties van Standaard Boekhandel te zien krijgt.
Door een staking bij bpost kan je online bestelling op dit moment iets langer onderweg zijn dan voorzien. Dringend iets nodig? Onze winkels ontvangen jou met open armen!
Afhalen na 1 uur in een winkel met voorraad
Gratis thuislevering in België vanaf € 30
Ruim aanbod met 7 miljoen producten
Door een staking bij bpost kan je online bestelling op dit moment iets langer onderweg zijn dan voorzien. Dringend iets nodig? Onze winkels ontvangen jou met open armen!
Je kan maximaal 250 producten tegelijk aan je winkelmandje toevoegen. Verwijdere enkele producten uit je winkelmandje, of splits je bestelling op in meerdere bestellingen.
Der motorisierte Verkehr stellt die gegenwärtig wohl größte umweltpolitische Herausforderung innerhalb Europas dar. Dabei wird die rasante Mobilitätsentwicklung in Europa durch die EG-Politik der Liberalisierung der Verkehrsmärkte ohne angemessene umweltpolitische Rahmensetzung in problematischer Weise forciert. Die Beiträge des Buches widmen sich den verschiedenen nationalen und europäischen Strategien auf dem Weg zu umweltverträglicheren Formen der Mobilität. Nach einer genauen Analyse der tatsächlichen Entwicklungen und Auswirkungen des motorisierten Verkehrs (Schmucki, Friedrich) werden die rechtlichen Steuerungspotentiale einer integrierten Politik der Verkehrsvermeidung (Erbguth, Bunge), der Verkehrsverlagerung (Rothengatter, Herrmann, Sacksofsky, Hermes) und der umweltverträglichen Verkehrsgestaltung (Berkemann, Steinberg, Koch) untersucht. Das Werk zeichnet sich durch die Bandbreite der behandelten Rechtsinstrumente (wie Planung, fiskalische Lenkung und Ordnungsrecht) im Hinblick auf die wichtigsten Verkehrsströme Individualverkehr auf Straße und Schiene, Güterverkehr und Personennahverkehr aus.