Standaard Boekhandel gebruikt cookies en gelijkaardige technologieën om de website goed te laten werken en je een betere surfervaring te bezorgen.
Hieronder kan je kiezen welke cookies je wilt inschakelen:
Standaard Boekhandel gebruikt cookies en gelijkaardige technologieën om de website goed te laten werken en je een betere surfervaring te bezorgen.
We gebruiken cookies om:
De website vlot te laten werken, de beveiliging te verbeteren en fraude te voorkomen
Inzicht te krijgen in het gebruik van de website, om zo de inhoud en functionaliteiten ervan te verbeteren
Je op externe platformen de meest relevante advertenties te kunnen tonen
Je cookievoorkeuren
Standaard Boekhandel gebruikt cookies en gelijkaardige technologieën om de website goed te laten werken en je een betere surfervaring te bezorgen.
Hieronder kan je kiezen welke cookies je wilt inschakelen:
Technische en functionele cookies
Deze cookies zijn essentieel om de website goed te laten functioneren, en laten je toe om bijvoorbeeld in te loggen. Je kan deze cookies niet uitschakelen.
Analytische cookies
Deze cookies verzamelen anonieme informatie over het gebruik van onze website. Op die manier kunnen we de website beter afstemmen op de behoeften van de gebruikers.
Marketingcookies
Deze cookies delen je gedrag op onze website met externe partijen, zodat je op externe platformen relevantere advertenties van Standaard Boekhandel te zien krijgt.
Bedankt voor het vertrouwen het afgelopen jaar! Om jou te bedanken bieden we GRATIS verzending (in België) aan op alles gedurende de hele maand januari.
Afhalen na 1 uur in een winkel met voorraad
Gratis thuislevering in België
Ruim aanbod met 7 miljoen producten
Bedankt voor het vertrouwen het afgelopen jaar! Om jou te bedanken bieden we GRATIS verzending (in België) aan op alles gedurende de hele maand januari.
Je kan maximaal 250 producten tegelijk aan je winkelmandje toevoegen. Verwijdere enkele producten uit je winkelmandje, of splits je bestelling op in meerdere bestellingen.
In januari gratis thuislevering in België (via bpost)
Gratis levering in je Standaard Boekhandel
Omschrijving
Privacy and Consumer Empowerment in Online Advertising provides an overview of the different issues that are in play in consumer privacy and in empowering consumers with rights to manage the privacy of their data. The authors review the existing knowledge on this topic and discuss implications for consumers, for advertisers, and for ad serving platforms that enable advertisers to reach consumers. The introductory section provides an outline and briefly reviews the key ideas. Section 2 discusses the key aspects of the GDPR, the CCPA and the CPRA. Since the implementation of the GDPR in May 2018, some early empirical evidence has emerged of its impact and this is examined in Section 3. The authors review the privacy and economic frameworks in Section 4. Section 5 discusses the theoretical work in this area enhances our understanding of the impact of privacy regulation on consumers and on online advertising. Section 6 examines how consumers are presented with privacy notices and their (in)ability to make privacy choices due to a variety of factors. Section 7 reviews how firms attach value to consumers' data. In light of the passing of privacy regulation, firms have been attempting to develop methods for privacy-preserving targeted advertising. In Section 8, we discuss some of these attempts such as FLoC and TURTLEDOVE, which aim to target consumers based on their interests and/or their website visit history, but without compromising their privacy. Finally, Section 9 concludes with a discussion. An overall summary is that privacy concerns have been heightened in the past two decades and this has led to the passing of privacy regulations addressing data security and privacy rights. After these regulations, a significant minority of consumers have chosen to not provide consent for their data to be collected, used and shared. However, most consumers still do not properly understand the key implications of privacy policies of firms, and more efforts are needed in that regard. Also, technologies are being developed for privacy-preserving user targeting. Finally, regarding firms, data frictions caused by privacy regulations have, in turn, caused negative consequences for small advertisers, publishers and service providers. The authors provide some directions for future work that may be valuable to move thinking forward on this increasingly important topic.