Standaard Boekhandel gebruikt cookies en gelijkaardige technologieën om de website goed te laten werken en je een betere surfervaring te bezorgen.
Hieronder kan je kiezen welke cookies je wilt inschakelen:
Technische en functionele cookies
Deze cookies zijn essentieel om de website goed te laten functioneren, en laten je toe om bijvoorbeeld in te loggen. Je kan deze cookies niet uitschakelen.
Analytische cookies
Deze cookies verzamelen anonieme informatie over het gebruik van onze website. Op die manier kunnen we de website beter afstemmen op de behoeften van de gebruikers.
Marketingcookies
Deze cookies delen je gedrag op onze website met externe partijen, zodat je op externe platformen relevantere advertenties van Standaard Boekhandel te zien krijgt.
Je kan maximaal 250 producten tegelijk aan je winkelmandje toevoegen. Verwijdere enkele producten uit je winkelmandje, of splits je bestelling op in meerdere bestellingen.
Polyphony associated with the Parisian cathedral of Notre Dame marks a historical turning point in medieval music. Yet a lack of analytical or theoretical systems has discouraged close study of twelfth- and thirteenth-century musical objects, despite the fact that such creations represent the beginnings of musical composition as we know it. Is musical analysis possible for such medieval repertoires? Catherine A. Bradley demonstrates that it is, presenting new methodologies to illuminate processes of musical and poetic creation, from monophonic plainchant and vernacular French songs, to polyphonic organa, clausulae, and motets in both Latin and French. This book engages with questions of text-music relationships, liturgy, and the development of notational technologies, exploring concepts of authorship and originality as well as practices of quotation and musical reworking.