Onze Vivlio e-readers ondervinden momenteel synchronisatieproblemen. We doen er alles aan om dit zo snel mogelijk op te lossen. Onze excuses voor het ongemak!
  • Afhalen na 1 uur in een winkel met voorraad
  • Gratis thuislevering in België vanaf € 30
  • Ruim aanbod met 7 miljoen producten
Onze Vivlio e-readers ondervinden momenteel synchronisatieproblemen. We doen er alles aan om dit zo snel mogelijk op te lossen. Onze excuses voor het ongemak!
  • Afhalen na 1 uur in een winkel met voorraad
  • Gratis thuislevering in België vanaf € 30
  • Ruim aanbod met 7 miljoen producten

New Consumer Culture in China

The Flower Market and New Everyday Consumption

XI Liu
Paperback | Engels | Routledge Studies in Marketing
€ 51,45
+ 102 punten
Uitvoering
Levering 1 à 2 weken
Eenvoudig bestellen
Veilig betalen
Gratis thuislevering vanaf € 30 (via bpost)
Gratis levering in je Standaard Boekhandel

Omschrijving

This book looks at the recent emergence of "new ordinary consumption," in urban China and defines new ordinary consumption as a consumer practice in which people routinely integrate products and items, traditionally reserved for special occasions, into their daily lives, to accentuate their own well-being.

The book, through the case study on the adoption of cut flowers and upscaling non-floral goods, provides insights on how deal proneness and high price sensitivity pose challenges to many market retailers. It also proposes how to go about resolving these challenging issues in retail through the alteration of perceived reasons to consume. The author also examined social media marketing narrative that two direct-to-consumer floral goods sellers used, to guide consumers away from the social and cultural baggage of consumption, thereby giving more consideration to products reshaping consumers' motivation, and driving the purchase. Heeding the findings of floral startups that awakened consumers' aspirations to redefine their everyday personal lives, and making such aspirations a profitable business, this interesting case study suggests that it is time to revisit the appeal of conspicuous consumption in the present-day Chinese markets.

Anyone interested to learn more about the Chinese consumers and their novel consumption habits would find the book a useful reference.

Specificaties

Betrokkenen

Auteur(s):
Uitgeverij:

Inhoud

Aantal bladzijden:
116
Taal:
Engels
Reeks:

Eigenschappen

Productcode (EAN):
9781032036359
Verschijningsdatum:
9/01/2023
Uitvoering:
Paperback
Formaat:
Trade paperback (VS)
Afmetingen:
156 mm x 234 mm
Gewicht:
181 g
Standaard Boekhandel

Alleen bij Standaard Boekhandel

+ 102 punten op je klantenkaart van Standaard Boekhandel
E-BOOK ACTIE

Tot meer dan 50% korting

op een selectie e-books
E-BOOK ACTIE
E-book kortingen
Standaard Boekhandel

Beoordelingen

We publiceren alleen reviews die voldoen aan de voorwaarden voor reviews. Bekijk onze voorwaarden voor reviews.