Standaard Boekhandel gebruikt cookies en gelijkaardige technologieën om de website goed te laten werken en je een betere surfervaring te bezorgen.
Hieronder kan je kiezen welke cookies je wilt inschakelen:
Technische en functionele cookies
Deze cookies zijn essentieel om de website goed te laten functioneren, en laten je toe om bijvoorbeeld in te loggen. Je kan deze cookies niet uitschakelen.
Analytische cookies
Deze cookies verzamelen anonieme informatie over het gebruik van onze website. Op die manier kunnen we de website beter afstemmen op de behoeften van de gebruikers.
Marketingcookies
Deze cookies delen je gedrag op onze website met externe partijen, zodat je op externe platformen relevantere advertenties van Standaard Boekhandel te zien krijgt.
Je kan maximaal 250 producten tegelijk aan je winkelmandje toevoegen. Verwijdere enkele producten uit je winkelmandje, of splits je bestelling op in meerdere bestellingen.
Mieczyslaw Weinberg left his family behind and fled his native Poland in September 1939. He reached the Soviet Union, where he become one of the most celebrated composers. He counted Shostakovich among his close friends and produced a prolific output of works. Yet he remained mindful of the nation that he had left. This book examines how Weinberg's works written in Soviet Russia compare with those of his Polish contemporaries; how one composer split from his national tradition and how he created a style that embraced the music of a new homeland, while those composers in his native land surged ahead in a more experimental vein. The points of contact between them are enlightening for both sides. This study provides an overview of Weinberg's music through his string quartets, analysing them alongside Polish composers. Composers featured include Bacewicz, Meyer, Lutoslawski, Panufnik, Penderecki, Górecki, and a younger generation, including Szymański and Knapik.