Standaard Boekhandel gebruikt cookies en gelijkaardige technologieën om de website goed te laten werken en je een betere surfervaring te bezorgen.
Hieronder kan je kiezen welke cookies je wilt inschakelen:
Technische en functionele cookies
Deze cookies zijn essentieel om de website goed te laten functioneren, en laten je toe om bijvoorbeeld in te loggen. Je kan deze cookies niet uitschakelen.
Analytische cookies
Deze cookies verzamelen anonieme informatie over het gebruik van onze website. Op die manier kunnen we de website beter afstemmen op de behoeften van de gebruikers.
Marketingcookies
Deze cookies delen je gedrag op onze website met externe partijen, zodat je op externe platformen relevantere advertenties van Standaard Boekhandel te zien krijgt.
Je kan maximaal 250 producten tegelijk aan je winkelmandje toevoegen. Verwijdere enkele producten uit je winkelmandje, of splits je bestelling op in meerdere bestellingen.
Music played an essential part in raising the city of Venice and in founding the empire on which its fortunes would depend. This book focuses on a set of musical projects - played out in liturgy and civic ritual - that formed the city's history and framed and interpreted its unique material culture as it was in the process of taking shape. Jamie L. Reuland shows the state's most imaginative musical endeavors bound up with legal culture, stemming from the chancery's engines of historiography, or situated within the rich material environment of relics and reliquaries, mosaics and wall paintings, icons and statues. Arguing for music's technical ability to fabricate a sense of place and give form to history, Reuland recovers Venice's fascinating early propensity for a statecraft of the imagination, the consequences of which would be the better-known history of its material decay.