Standaard Boekhandel gebruikt cookies en gelijkaardige technologieën om de website goed te laten werken en je een betere surfervaring te bezorgen.
Hieronder kan je kiezen welke cookies je wilt inschakelen:
Standaard Boekhandel gebruikt cookies en gelijkaardige technologieën om de website goed te laten werken en je een betere surfervaring te bezorgen.
We gebruiken cookies om:
De website vlot te laten werken, de beveiliging te verbeteren en fraude te voorkomen
Inzicht te krijgen in het gebruik van de website, om zo de inhoud en functionaliteiten ervan te verbeteren
Je op externe platformen de meest relevante advertenties te kunnen tonen
Je cookievoorkeuren
Standaard Boekhandel gebruikt cookies en gelijkaardige technologieën om de website goed te laten werken en je een betere surfervaring te bezorgen.
Hieronder kan je kiezen welke cookies je wilt inschakelen:
Technische en functionele cookies
Deze cookies zijn essentieel om de website goed te laten functioneren, en laten je toe om bijvoorbeeld in te loggen. Je kan deze cookies niet uitschakelen.
Analytische cookies
Deze cookies verzamelen anonieme informatie over het gebruik van onze website. Op die manier kunnen we de website beter afstemmen op de behoeften van de gebruikers.
Marketingcookies
Deze cookies delen je gedrag op onze website met externe partijen, zodat je op externe platformen relevantere advertenties van Standaard Boekhandel te zien krijgt.
Je kan maximaal 250 producten tegelijk aan je winkelmandje toevoegen. Verwijdere enkele producten uit je winkelmandje, of splits je bestelling op in meerdere bestellingen.
German description: Archaologie ist im Alltag omniprasent und fasziniert die Menschen. Wie kann diese gunstige Ausgangslage fur den Geschichtsunterricht genutzt werden und was nehmen Schuler: innen mit, wenn sie selbst eine archaologische Ausgrabung durchfuhren? Eine erstmals in Deutschland durchgefuhrte Studie gibt Aufschluss daruber, welche Vorstellungen Schuler: innen von Archaologie haben und inwiefern sich diese mit der Teilnahme an einer archaologischen Ausgrabung verandern. Dafur haben jeweils zwei Schuler: innengruppen aus dem 9. Jahrgang sowie der Oberstufe an verschiedenen Ausgrabungen teilgenommen und wurden vorher und hinterher zu ihren Einschatzungen befragt. Johanna Sachse gibt einen umfassenden Uberblick uber die aktuelle Situation der Archaologie in deutschen Schulen und zeigt, welche Lernpotenziale diese fur Schuler: innen bietet. English summary: Archaeology is omnipresent in everyday life and fascinates people. How can this favorable starting point be used for history lessons and what do pupils take away with them when they carry out an archaeological excavation themselves? A study conducted for the first time in Germany sheds light on what ideas pupils have about archaeology and to what extent these change when they take part in an archaeological excavation. To this end, two groups of pupils from the 9th grade and the upper school each took part in different excavations and were interviewed before and after about their findings. Johanna Sachse provides a comprehensive overview of the current situation of archaeology in German schools and shows the learning potential it offers for students.