Standaard Boekhandel gebruikt cookies en gelijkaardige technologieën om de website goed te laten werken en je een betere surfervaring te bezorgen.
Hieronder kan je kiezen welke cookies je wilt inschakelen:
Technische en functionele cookies
Deze cookies zijn essentieel om de website goed te laten functioneren, en laten je toe om bijvoorbeeld in te loggen. Je kan deze cookies niet uitschakelen.
Analytische cookies
Deze cookies verzamelen anonieme informatie over het gebruik van onze website. Op die manier kunnen we de website beter afstemmen op de behoeften van de gebruikers.
Marketingcookies
Deze cookies delen je gedrag op onze website met externe partijen, zodat je op externe platformen relevantere advertenties van Standaard Boekhandel te zien krijgt.
Door een staking bij bpost kan je online bestelling op dit moment iets langer onderweg zijn dan voorzien. Dringend iets nodig? Onze winkels ontvangen jou met open armen!
Afhalen na 1 uur in een winkel met voorraad
Gratis thuislevering in België vanaf € 30
Ruim aanbod met 7 miljoen producten
Door een staking bij bpost kan je online bestelling op dit moment iets langer onderweg zijn dan voorzien. Dringend iets nodig? Onze winkels ontvangen jou met open armen!
Je kan maximaal 250 producten tegelijk aan je winkelmandje toevoegen. Verwijdere enkele producten uit je winkelmandje, of splits je bestelling op in meerdere bestellingen.
Marketing Dynamics: A Primer on Estimation and Control provides an introduction to the estimation and control of dynamic marketing models. It introduces dynamic models in discrete- and continuous-time, scalar and multivariate settings, with observed outcomes and unobserved states, as well as random and/or time-varying parameters. It exemplifies how various dynamic models can be cast into the unifying state space framework, the benefit of which is to use one common algorithm to estimate all dynamic models. Marketing Dynamics: A Primer on Estimation and Control then focuses on the estimation part, answering questions about the sales elasticity of advertising, sales lift due to price promotion, and short-term sales forecasting. The estimation relies on two principles - Kalman filtering and the likelihood principle. Next, the primer elucidates the control part answering questions about how much managers should spend on advertising over time and across regions, best promotional timing and depth, and optimally responding to competing brands' actions. The control part relies on the maximum principle and the optimality principle. Finally, the primer presents three examples on the application of optimal control, differential games, and stochastic control theory to marketing problems, and illustrates how to discover novel insights into managerial decision-making.