Wil je zeker zijn dat je cadeautjes op tijd onder de kerstboom liggen? Onze winkels ontvangen jou met open armen. Nu met extra openingsuren op zondag!
  • Afhalen na 1 uur in een winkel met voorraad
  • Gratis thuislevering in België vanaf € 30
  • Ruim aanbod met 7 miljoen producten
Wil je zeker zijn dat je cadeautjes op tijd onder de kerstboom liggen? Onze winkels ontvangen jou met open armen. Nu met extra openingsuren op zondag!
  • Afhalen na 1 uur in een winkel met voorraad
  • Gratis thuislevering in België vanaf € 30
  • Ruim aanbod met 7 miljoen producten

Language, Learning, Context

Talking the Talk

Wolff-Michael Roth
€ 66,45
+ 132 punten
Uitvoering
Levering 1 à 2 weken
Eenvoudig bestellen
Veilig betalen
Gratis thuislevering vanaf € 30 (via bpost)
Gratis levering in je Standaard Boekhandel

Omschrijving

In what way do educators understand the language they use to make sense of the educational environment?

How does language enable educators and how can they consciously make the most of its potential?

Using the right language and setting the correct tone in the school classroom has repercussions for all involved; whether it affects the linguistic development of a student or the effective delivery of a lesson, language plays an important factor in any educational context.

As such, this innovative book focuses right at the heart of learning, arguing that current theories of speech in classrooms do not, and cannot, capture the essentially passive aspects of talking. Until now, these verbal and physical expressions of communication have been left untheorised, leaving the potential of an entire secondary area of language untapped.

Exploring his argument along three clear, but interrelated lines of investigation, the author focuses on our understanding, on language itself and finally on communication. Thus he argues:

  • that language is unintentional and our understanding of it is limited
  • as soon as we speak, language appears beyond us in a highly singular, situated context
  • that communication cannot be reduced to the simple production of words.

Building on the work of linguistic philosophers such as Martin Heidegger, Donald Davidson, Paul Ricoeur and Jacques Derrida, these salient points are further elaborated to fully develop the relationship between thinking and talk in educational settings.

This invaluable book makes recommendations for the praxis of teaching and will appeal to students, researchers, and practising science and mathematics teachers, as well as those with interests in language and literacy.

Specificaties

Betrokkenen

Auteur(s):
Uitgeverij:

Inhoud

Aantal bladzijden:
236
Taal:
Engels
Reeks:

Eigenschappen

Productcode (EAN):
9780415658645
Verschijningsdatum:
13/09/2012
Uitvoering:
Paperback
Formaat:
Trade paperback (VS)
Afmetingen:
156 mm x 234 mm
Gewicht:
353 g
Standaard Boekhandel

Alleen bij Standaard Boekhandel

+ 132 punten op je klantenkaart van Standaard Boekhandel
E-BOOK ACTIE

Tot meer dan 50% korting

op een selectie e-books
E-BOOK ACTIE
E-book kortingen
Standaard Boekhandel

Beoordelingen

We publiceren alleen reviews die voldoen aan de voorwaarden voor reviews. Bekijk onze voorwaarden voor reviews.