Bedankt voor het vertrouwen het afgelopen jaar! Om jou te bedanken bieden we GRATIS verzending aan op alles gedurende de hele maand januari.
  • Afhalen na 1 uur in een winkel met voorraad
  • Gratis thuislevering in België
  • Ruim aanbod met 7 miljoen producten
Bedankt voor het vertrouwen het afgelopen jaar! Om jou te bedanken bieden we GRATIS verzending aan op alles gedurende de hele maand januari.
  • Afhalen na 1 uur in een winkel met voorraad
  • Gratis thuislevering in België
  • Ruim aanbod met 7 miljoen producten

Innovation by Demand

An Interdisciplinary Approach to the Study of Demand and Its Role in Innovation

Andrew McMeekin, Mark Tomlinson, Ken Green, Vivien Walsh
€ 48,45
+ 96 punten
Levering 2 à 3 weken
Eenvoudig bestellen
Veilig betalen
In januari gratis thuislevering in België (via bpost)
Gratis levering in je Standaard Boekhandel

Omschrijving

The structure and regulation of consumption and demand has recently become of great interest to sociologists and economists alike, and at the same time there is growing interest in trying to understand the patterns and drivers of technological innovation. This book, newly available in paperback, brings together a range of sociologists and economists to study the role of demand and consumption in the innovative process.

The book starts with a broad conceptual overview of ways that the sociological and economics literatures address issues of innovation, demand and consumption. It goes on to offer different approaches to the economics of demand and innovation through an evolutionary framework, before reviewing how consumption fits into evolutionary models of economic development. Food consumption is then looked at as an example of innovation by demand, including an examination of the dynamic nature of socially-constituted consumption routines.

The book includes a number of illuminating case studies, including an analysis of how black Americans use consumption to express collective identity, and a number of demand-innovation relationships within matrices or chains of producers and users or other actors, including service industries such as security, and the environmental performance of companies. The involvement of consumers in innovation is looked at, including an analysis of how consumer needs may be incorporated in the design of high-tech products. The final chapter argues for the need to build an economic sociology of demand that goes from micro-individual through to macro-structural features.
This book is relevant to United Nations Sustainable Development Goal 9, Industry, innovation and infrastructure.

An electronic edition of this book is freely available under a Creative Commons (CC BY-NC-ND) licence.

Specificaties

Betrokkenen

Auteur(s):
Uitgeverij:

Inhoud

Aantal bladzijden:
224
Taal:
Engels
Reeks:

Eigenschappen

Productcode (EAN):
9780719082849
Verschijningsdatum:
30/11/2011
Uitvoering:
Paperback
Formaat:
Trade paperback (VS)
Afmetingen:
156 mm x 234 mm
Gewicht:
317 g
Standaard Boekhandel

Alleen bij Standaard Boekhandel

+ 96 punten op je klantenkaart van Standaard Boekhandel
SOLDEN

30% korting

op een mooie selectie boeken en papierwaren
SOLDEN
Solden: 30% korting op boeken en papierwaren
E-BOOK ACTIE

Tot meer dan 50% korting

op een selectie e-books
E-BOOK ACTIE
E-book kortingen
Standaard Boekhandel

Beoordelingen

We publiceren alleen reviews die voldoen aan de voorwaarden voor reviews. Bekijk onze voorwaarden voor reviews.