Onze Vivlio e-readers ondervinden momenteel synchronisatieproblemen. We doen er alles aan om dit zo snel mogelijk op te lossen. Onze excuses voor het ongemak!
  • Afhalen na 1 uur in een winkel met voorraad
  • Gratis thuislevering in België vanaf € 30
  • Ruim aanbod met 7 miljoen producten
Onze Vivlio e-readers ondervinden momenteel synchronisatieproblemen. We doen er alles aan om dit zo snel mogelijk op te lossen. Onze excuses voor het ongemak!
  • Afhalen na 1 uur in een winkel met voorraad
  • Gratis thuislevering in België vanaf € 30
  • Ruim aanbod met 7 miljoen producten

Food Advertising and Childhood Obesity

Examining Food Type, Brand Mascot Physique, Health Message, and Media

Fariba Esmaeilpour, Mitra Shabani Nashtaee
Paperback | Engels | Routledge Studies in Marketing
€ 27,45
+ 54 punten
Uitvoering
Levering 1 à 2 weken
Eenvoudig bestellen
Veilig betalen
Gratis thuislevering vanaf € 30 (via bpost)
Gratis levering in je Standaard Boekhandel

Omschrijving

This book explores the ways in which the environmental factor of advertising can influence children's food choice and health status, and how it contributes to the significant public health issue of childhood obesity.



Food Advertising and Childhood Obesity

seeks to gain a better understanding of children's food choice based on children's exposure to different advertising by analyzing food type, brand mascot physique, health messages, and media. The book begins by reviewing the ways in which children become consumers and the role of advertising in this process. It then explores a range of advertising variables in children's food choice and consumption. This includes theoretical and practical discussion of foods and brand mascots, health messages embodied in food advertising, and comparisons of the effects of different advertising based on entertainment level, such as using new media to present 'advergames' supported by television advertising. Each chapter is supported with relevant theories and a research summary is presented on each topic for clarification. The book also introduces some ways of constructive working with children and concludes with a chapter dedicated to market research and children.

Written for students and practitioners of marketing, market research, and advertising, especially within the global food industry, this book offers readers a new approach to understanding child food choice and consumption that will inform effective corporate social responsibility strategies to address this issue.

Specificaties

Betrokkenen

Auteur(s):
Uitgeverij:

Inhoud

Aantal bladzijden:
120
Taal:
Engels
Reeks:

Eigenschappen

Productcode (EAN):
9781032175652
Verschijningsdatum:
30/09/2021
Uitvoering:
Paperback
Formaat:
Trade paperback (VS)
Afmetingen:
140 mm x 216 mm
Gewicht:
149 g
Standaard Boekhandel

Alleen bij Standaard Boekhandel

+ 54 punten op je klantenkaart van Standaard Boekhandel
E-BOOK ACTIE

Tot meer dan 50% korting

op een selectie e-books
E-BOOK ACTIE
E-book kortingen
Standaard Boekhandel

Beoordelingen

We publiceren alleen reviews die voldoen aan de voorwaarden voor reviews. Bekijk onze voorwaarden voor reviews.