Standaard Boekhandel gebruikt cookies en gelijkaardige technologieën om de website goed te laten werken en je een betere surfervaring te bezorgen.
Hieronder kan je kiezen welke cookies je wilt inschakelen:
Technische en functionele cookies
Deze cookies zijn essentieel om de website goed te laten functioneren, en laten je toe om bijvoorbeeld in te loggen. Je kan deze cookies niet uitschakelen.
Analytische cookies
Deze cookies verzamelen anonieme informatie over het gebruik van onze website. Op die manier kunnen we de website beter afstemmen op de behoeften van de gebruikers.
Marketingcookies
Deze cookies delen je gedrag op onze website met externe partijen, zodat je op externe platformen relevantere advertenties van Standaard Boekhandel te zien krijgt.
Je kan maximaal 250 producten tegelijk aan je winkelmandje toevoegen. Verwijdere enkele producten uit je winkelmandje, of splits je bestelling op in meerdere bestellingen.
The composer Elisabeth Lutyens and her second husband, the conductor and music programmer Edward Clark, were innovators in composition, conducting, programming, teaching, and music administration in Britain between 1918 and 1983. Controversial in their professional and personal views and tastes, their achievements obscured by layers of anecdote and some self-inflicted reputational harm, this book critically re-assesses their roles as cornerstones of structures and developments in British music that we now take for granted. Key to understanding their central roles in orchestrating musical progress is the ambiguous role of influence in their work and the intimate connections between British and European music. This study critically charts their professional lives in music, taking a holistic approach to contextualise Lutyens and Clark's multifaceted work in music historically, music-analytically, and culturally.