Bedankt voor het vertrouwen het afgelopen jaar! Om jou te bedanken bieden we GRATIS verzending aan op alles gedurende de hele maand januari.
  • Afhalen na 1 uur in een winkel met voorraad
  • Gratis thuislevering in België
  • Ruim aanbod met 7 miljoen producten
Bedankt voor het vertrouwen het afgelopen jaar! Om jou te bedanken bieden we GRATIS verzending aan op alles gedurende de hele maand januari.
  • Afhalen na 1 uur in een winkel met voorraad
  • Gratis thuislevering in België
  • Ruim aanbod met 7 miljoen producten

Customer Portfolio Management

Creating Value with a Large Leaky Bucket of Customers

Fred Selnes, Michael D Johnson
Hardcover | Engels | Management on the Cutting Edge
€ 37,95
+ 75 punten
Pre-order nu, verschijnt op 18/03/2025
Eenvoudig bestellen
Veilig betalen
In januari gratis thuislevering in België (via bpost)
Gratis levering in je Standaard Boekhandel

Omschrijving

How to create value with all the customers in a portfolio, from the stronger relationships that increase profit margins to the weaker relationships that increase scale.

Which would you rather have: a smaller, watertight bucket of loyal customers or a larger leaky bucket of both loyal and not-so-loyal customers? In Customer Portfolio Management, Fred Selnes and Michael Johnson argue that for most companies and organizations the larger leaky bucket is more valuable. While loyal customers are generally more profitable, the weaker, or "leaky," relationships in a portfolio provide scale economies and a source of future loyal customers. The basic principle behind customer portfolio management (CPM), they explain, is to view a company's market strategies as long-term investments in the strength of relationships over an entire portfolio of current and future customers.
This book helps business leaders understand when and how much to focus on acquiring customers, how to defend and leverage those relationships, and how to convert some of these relationships into stronger, more profitable ones. The authors present an implementable framework for CPM that involves:
  • segmenting customers into strangers, acquaintances, friends and partners;
  • understanding the lifetime value, or revenues and costs over time, across relationship segments; and
  • determining when and how much to invest in customer acquisition, relationship defense, relationship leverage, and relationship conversion.
Case studies and examples that include Amazon, Apple, IKEA, and dozens of other companies are used along the way to illustrate effective portfolio management principles and growth strategies.

Specificaties

Betrokkenen

Auteur(s):
Uitgeverij:

Inhoud

Aantal bladzijden:
144
Taal:
Engels
Reeks:

Eigenschappen

Productcode (EAN):
9780262049627
Verschijningsdatum:
18/03/2025
Uitvoering:
Hardcover
Formaat:
Genaaid
Afmetingen:
152 mm x 229 mm
Gewicht:
566 g
Standaard Boekhandel

Alleen bij Standaard Boekhandel

+ 75 punten op je klantenkaart van Standaard Boekhandel
SOLDEN

30% korting

op een mooie selectie boeken en papierwaren
SOLDEN
Solden: 30% korting op boeken en papierwaren
E-BOOK ACTIE

Tot meer dan 50% korting

op een selectie e-books
E-BOOK ACTIE
E-book kortingen
Standaard Boekhandel

Beoordelingen

We publiceren alleen reviews die voldoen aan de voorwaarden voor reviews. Bekijk onze voorwaarden voor reviews.