Onze Vivlio e-readers ondervinden momenteel synchronisatieproblemen. We doen er alles aan om dit zo snel mogelijk op te lossen. Onze excuses voor het ongemak!
  • Afhalen na 1 uur in een winkel met voorraad
  • Gratis thuislevering in België vanaf € 30
  • Ruim aanbod met 7 miljoen producten
Onze Vivlio e-readers ondervinden momenteel synchronisatieproblemen. We doen er alles aan om dit zo snel mogelijk op te lossen. Onze excuses voor het ongemak!
  • Afhalen na 1 uur in een winkel met voorraad
  • Gratis thuislevering in België vanaf € 30
  • Ruim aanbod met 7 miljoen producten

Creative Learning in the Primary School

Bob Jeffrey, Peter Woods
Paperback | Engels
€ 60,45
+ 120 punten
Uitvoering
Levertermijn 1 à 4 weken
Eenvoudig bestellen
Veilig betalen
Gratis thuislevering vanaf € 30 (via bpost)
Gratis levering in je Standaard Boekhandel

Omschrijving

Creative Learning in the Primary School uses ethnographic research to consider the main features of creative teaching and learning within the context of contemporary policy reforms. In particular, the authors are interested in the clash between two oppositional discourses - creativity and performativity - and how they are resolved in creative teacher practice. The book complements previous work by these authors on creative teaching by giving more consideration to creative learning.

The first section of the book explores the nature of creative teaching and learning by examining four key features: relevance, control, ownership and innovation. The authors devote a chapter to each of these aspects, outlining their properties and illustrating them with a wide range of examples, mainly from recent practice in primary schools.

The second section presents some instructive examples of schools promoting creative learning, and how creative primary schools have responded to the policy reforms of recent years. The chapters focus specifically on:

how pupils act as a powerful resource for creative learning for each other and for their teachers;

how teachers have appropriated the reforms to enhance their creativity;

and how one school has moved over a period of ten years from heavy constraint to high creativity.

The blend of analysis, case-study material and implications for practice will make this book attractive to primary teachers, school managers, policy makers, teacher educators and researchers.

Specificaties

Betrokkenen

Auteur(s):
Uitgeverij:

Inhoud

Aantal bladzijden:
188
Taal:
Engels

Eigenschappen

Productcode (EAN):
9780415464727
Verschijningsdatum:
9/12/2008
Uitvoering:
Paperback
Formaat:
Trade paperback (VS)
Afmetingen:
156 mm x 234 mm
Gewicht:
276 g
Standaard Boekhandel

Alleen bij Standaard Boekhandel

+ 120 punten op je klantenkaart van Standaard Boekhandel
E-BOOK ACTIE

Tot meer dan 50% korting

op een selectie e-books
E-BOOK ACTIE
E-book kortingen
Standaard Boekhandel

Beoordelingen

We publiceren alleen reviews die voldoen aan de voorwaarden voor reviews. Bekijk onze voorwaarden voor reviews.