• Afhalen na 1 uur in een winkel met voorraad
  • Gratis thuislevering in België vanaf € 30
  • Ruim aanbod met 7 miljoen producten
  • Afhalen na 1 uur in een winkel met voorraad
  • Gratis thuislevering in België vanaf € 30
  • Ruim aanbod met 7 miljoen producten

Consumer Financial Vulnerabilities in Malaysia

Issues, Trends and Psychological Aspects

Nurul Shahnaz Ahmad Mahdzan, Mohd Edil Abd Sukor, Izlin Ismail, Mahfuzur Rahman
€ 83,95
+ 167 punten
Uitvoering
Levering 2 à 3 weken
Eenvoudig bestellen
Veilig betalen
Gratis thuislevering vanaf € 30 (via bpost)
Gratis levering in je Standaard Boekhandel

Omschrijving

This book examines four aspects of Malaysian consumers' financial vulnerabilities. First, it discusses the issue of over-indebtedness due to excessive reliance on consumer financing. Second, the book investigates why Malaysians are ill-prepared for their golden years in terms of retirement planning and savings. Third, it delves into the problem of financial fraud victimisation among Malaysian consumers. Fourth, the book analyses the reasons why Malaysians are underinsured despite the distinct benefits of life insurance.

Drawing on secondary data from government agencies such as Bank Negara Malaysia, Employees' Provident Fund, Royal Malaysian Police and the Department of Statistics Malaysia, each chapter presents statistical trends reflecting the four financial vulnerabilities. In-depth analyses of the literature reveal three broad psychological domains (cognition, motivation, and disposition) and specific psychological factors (e.g. over-confidence, self-control, social norms, and financial literacy) that significantly influence consumers' financial decisions. The four financial vulnerabilities investigated in this book directly address the strategic outcomes of the Malaysian National Strategy for Financial Literacy 2019-2023 (MNSFL), a five-year plan to elevate the financial literacy of Malaysians. Finally, the book presents strategic recommendations that are believed to be useful guidelines for relevant policymakers to promote positive financial behaviours and rational attitudes among consumers.

It will be a useful resource for policymakers and researchers interested in economic psychology and behavioural finance.

Specificaties

Betrokkenen

Auteur(s):
Uitgeverij:

Inhoud

Aantal bladzijden:
224
Taal:
Engels
Reeks:

Eigenschappen

Productcode (EAN):
9780367630539
Verschijningsdatum:
30/05/2022
Uitvoering:
Paperback
Formaat:
Trade paperback (VS)
Afmetingen:
156 mm x 234 mm
Gewicht:
317 g
Standaard Boekhandel

Alleen bij Standaard Boekhandel

+ 167 punten op je klantenkaart van Standaard Boekhandel
WEDSTRIJD

Alleen in onze winkels: koop een boek en win een boekenfeest bij je thuis

Jij kiest welke topauteur misschien bij jou over de vloer komt!
WEDSTRIJD
Win een boekenfeest bij je thuis
E-BOOK ACTIE

Tot meer dan 50% korting

op een selectie e-books
E-BOOK ACTIE
E-book kortingen
Standaard Boekhandel

Beoordelingen

We publiceren alleen reviews die voldoen aan de voorwaarden voor reviews. Bekijk onze voorwaarden voor reviews.