Onze Vivlio e-readers ondervinden momenteel synchronisatieproblemen. We doen er alles aan om dit zo snel mogelijk op te lossen. Onze excuses voor het ongemak!
  • Afhalen na 1 uur in een winkel met voorraad
  • Gratis thuislevering in België vanaf € 30
  • Ruim aanbod met 7 miljoen producten
Onze Vivlio e-readers ondervinden momenteel synchronisatieproblemen. We doen er alles aan om dit zo snel mogelijk op te lossen. Onze excuses voor het ongemak!
  • Afhalen na 1 uur in een winkel met voorraad
  • Gratis thuislevering in België vanaf € 30
  • Ruim aanbod met 7 miljoen producten
  1. Boeken
  2. Non-fictie
  3. Onderwijs & Pedagogie
  4. Didactiek
  5. Community, Hierarchy and Open Education (Rle Edu L)

Community, Hierarchy and Open Education (Rle Edu L)

Gary Easthope
€ 66,45
+ 132 punten
Levering 1 à 2 weken
Eenvoudig bestellen
Veilig betalen
Gratis thuislevering vanaf € 30 (via bpost)
Gratis levering in je Standaard Boekhandel

Omschrijving

The book describes the English school, especially the secondary school, as a hierarchical community in which the head-teacher (principal) is an autocratic ruler. After explaining how that particular organisation of the school developed historically from the market situation faced by the English public (i.e. private) schools in the developing industrial society of the nineteenth century it provides empirical evidence demonstrating that the hierarchies of knowledge, teachers and students that developed then were still in place when the book was published in 1975. They are still present today.

It also looks at the challenges to the school as a hierarchical community presented by the ideologies of deschooling, progressive education and open education. Finally, it provides an explanation of why these ideologies were never put into practice in English schools despite some pioneering exemplars.

Although first published over thirty-five years ago the issues examined in it raise questions that are still central to education today:

Does size of school affect the commitment of teachers to the school, their colleagues and their students?

How can the teaching staff be organised in a school? Do all need to work to the same ends? What is the role of leadership from the head-teacher (principal) in this?

Is it possible to have a curriculum that is open without losing rigour? What should be the relationship between using local community knowledge and the educational wish to extend students' horizons?

The result is a short, nuanced, and densely argued text that demands thought and reflection from any contemporary educator.

Specificaties

Betrokkenen

Auteur(s):
Uitgeverij:

Inhoud

Aantal bladzijden:
4
Taal:
Engels
Reeks:

Eigenschappen

Productcode (EAN):
9780415752985
Verschijningsdatum:
1/12/2014
Uitvoering:
Paperback
Formaat:
Trade paperback (VS)
Afmetingen:
156 mm x 233 mm
Gewicht:
248 g
Standaard Boekhandel

Alleen bij Standaard Boekhandel

+ 132 punten op je klantenkaart van Standaard Boekhandel
E-BOOK ACTIE

Tot meer dan 50% korting

op een selectie e-books
E-BOOK ACTIE
E-book kortingen
Standaard Boekhandel

Beoordelingen

We publiceren alleen reviews die voldoen aan de voorwaarden voor reviews. Bekijk onze voorwaarden voor reviews.