Standaard Boekhandel gebruikt cookies en gelijkaardige technologieën om de website goed te laten werken en je een betere surfervaring te bezorgen.
Hieronder kan je kiezen welke cookies je wilt inschakelen:
Technische en functionele cookies
Deze cookies zijn essentieel om de website goed te laten functioneren, en laten je toe om bijvoorbeeld in te loggen. Je kan deze cookies niet uitschakelen.
Analytische cookies
Deze cookies verzamelen anonieme informatie over het gebruik van onze website. Op die manier kunnen we de website beter afstemmen op de behoeften van de gebruikers.
Marketingcookies
Deze cookies delen je gedrag op onze website met externe partijen, zodat je op externe platformen relevantere advertenties van Standaard Boekhandel te zien krijgt.
Je kan maximaal 250 producten tegelijk aan je winkelmandje toevoegen. Verwijdere enkele producten uit je winkelmandje, of splits je bestelling op in meerdere bestellingen.
Beethoven's middle-period quartets, Opp. 59, 74 and 95, are pieces that engage deeply with the aesthetic ideas of their time. In the first full contextual study of these works, Nancy November celebrates their uniqueness, exploring their reception history and early performance. In detailed analyses, she explores ways in which the quartets have both reflected and shaped the very idea of chamber music and offers a new historical understanding of the works' physical, visual, social and ideological aspects. In the process, November provides a fresh critique of three key paradigms in current Beethoven studies: the focus on his late period; the emphasis on 'heroic' style in discussions of the middle period; and the idea of string quartets as 'pure', 'autonomous' artworks, cut off from social moorings. Importantly, this study shows that the quartets encompass a new lyric and theatrical impetus, which is an essential part of their unique, explorative character.