Wil je zeker zijn dat je cadeautjes op tijd onder de kerstboom liggen? Onze winkels ontvangen jou met open armen. Nu met extra openingsuren op zondag!
  • Afhalen na 1 uur in een winkel met voorraad
  • Gratis thuislevering in België vanaf € 30
  • Ruim aanbod met 7 miljoen producten
Wil je zeker zijn dat je cadeautjes op tijd onder de kerstboom liggen? Onze winkels ontvangen jou met open armen. Nu met extra openingsuren op zondag!
  • Afhalen na 1 uur in een winkel met voorraad
  • Gratis thuislevering in België vanaf € 30
  • Ruim aanbod met 7 miljoen producten

Becoming Multicultural

Personal and Social Construction Through Critical Teaching

Terry Ford
Paperback | Engels | Critical Education Practice
€ 70,45
+ 140 punten
Uitvoering
Levering 1 à 2 weken
Eenvoudig bestellen
Veilig betalen
Gratis thuislevering vanaf € 30 (via bpost)
Gratis levering in je Standaard Boekhandel

Omschrijving

This book argues that becoming multicultural is a process of recursive cycles that must involve confrontational dialogue for change. Multicultural education texts often describe multiculturalism as a process where a person develops competencies of perceiving, evaluating, believing, and doing in multiple ways. However, the dynamic, fluid and changing qualities central to the process of interpersonal interaction often results in mastery of a product, focusing on lists of static features of generalized groups rather than on the individuals who make up those groups. Rather than listing and describing objectified features of cultural groups from a theoretical view, this book details the interactions of 21 ethnically diverse individuals through one classroom experience. First, the personal histories and meanings constructed from lived experience are detailed and analyzed to reveal the ways in which personal identity constructions influence learning events in a singular classroom context. Second, from this analysis, the author develops a conceptual model for the process of becoming multicultural. Then the author applies the model to herself and describes specific ways in which interaction with these individuals has influenced her present teaching strategies for expecting and facilitating confrontational dialogue toward developing education that is multicultural. Specifically the book addresses the questions: 1) What does it mean to become multicultural? 2) What does it mean to be culturally sensitive? 3) How can the process of multiculturalism be facilitated in a classroom setting? 4) What is the teacher's role in the multicultural classroom? 5) What are some expected/predictable outcomes of a multicultural classroom? Includes bibliography and index.

Specificaties

Betrokkenen

Auteur(s):
Uitgeverij:

Inhoud

Aantal bladzijden:
242
Taal:
Engels
Reeks:

Eigenschappen

Productcode (EAN):
9781138881167
Verschijningsdatum:
7/05/2015
Uitvoering:
Paperback
Formaat:
Trade paperback (VS)
Afmetingen:
140 mm x 216 mm
Gewicht:
285 g
Standaard Boekhandel

Alleen bij Standaard Boekhandel

+ 140 punten op je klantenkaart van Standaard Boekhandel
E-BOOK ACTIE

Tot meer dan 50% korting

op een selectie e-books
E-BOOK ACTIE
E-book kortingen
Standaard Boekhandel

Beoordelingen

We publiceren alleen reviews die voldoen aan de voorwaarden voor reviews. Bekijk onze voorwaarden voor reviews.