Onze Vivlio e-readers ondervinden momenteel synchronisatieproblemen. We doen er alles aan om dit zo snel mogelijk op te lossen. Onze excuses voor het ongemak!
  • Afhalen na 1 uur in een winkel met voorraad
  • Gratis thuislevering in België vanaf € 30
  • Ruim aanbod met 7 miljoen producten
Onze Vivlio e-readers ondervinden momenteel synchronisatieproblemen. We doen er alles aan om dit zo snel mogelijk op te lossen. Onze excuses voor het ongemak!
  • Afhalen na 1 uur in een winkel met voorraad
  • Gratis thuislevering in België vanaf € 30
  • Ruim aanbod met 7 miljoen producten
  1. Boeken
  2. Non-fictie
  3. Kunst & Cultuur
  4. Muziek
  5. Klassieke muziek
  6. Authorship and Identity in Late Thirteenth-Century Motets

Authorship and Identity in Late Thirteenth-Century Motets

Catherine A Bradley
€ 67,95
+ 135 punten
Levering 1 à 2 weken
Eenvoudig bestellen
Veilig betalen
Gratis thuislevering vanaf € 30 (via bpost)
Gratis levering in je Standaard Boekhandel

Omschrijving

Questions of authorship are central to the late thirteenth-century motet repertoire represented by the seventh section or fascicle of the Montpellier Codex (Montpellier, Bibliothèque interuniversitaire, Section de médecine, H. 196, hereafter Mo). Mo does not explicitly attribute any of its compositions, but theoretical sources name Petrus de Cruce as the composer of the two motets that open fascicle 7, and three later motets in this fascicle are elsewhere ascribed to Adam de la Halle. This monograph reveals a musical and textual quotation of Adam's Aucun se sont loe incipit at the outset of Petrus's Aucun ont trouve triplum, and it explores various invocations of Adam and Petrus - their works and techniques - within further anonymous compositions. Authorship is additionally considered from the perspective of two new types of motets especially prevalent in fascicle 7: motets that name musicians, as well as those based on vernacular song or instrumental melodies, some of which are identified by the names of their creators. This book offers new insights into the musical, poetic, and curatorial reception of thirteenth-century composers' works in their own time. It uncovers, beneath the surface of an anonymous motet book, unsuspected interactions between authors and traces of compositional identities.

Specificaties

Betrokkenen

Auteur(s):
Uitgeverij:

Inhoud

Aantal bladzijden:
136
Taal:
Engels
Reeks:

Eigenschappen

Productcode (EAN):
9781032194578
Verschijningsdatum:
31/03/2022
Uitvoering:
Hardcover
Formaat:
Genaaid
Afmetingen:
140 mm x 216 mm
Gewicht:
331 g
Standaard Boekhandel

Alleen bij Standaard Boekhandel

+ 135 punten op je klantenkaart van Standaard Boekhandel
E-BOOK ACTIE

Tot meer dan 50% korting

op een selectie e-books
E-BOOK ACTIE
E-book kortingen
Standaard Boekhandel

Beoordelingen

We publiceren alleen reviews die voldoen aan de voorwaarden voor reviews. Bekijk onze voorwaarden voor reviews.