Bedankt voor het vertrouwen het afgelopen jaar! Om jou te bedanken bieden we GRATIS verzending (in België) aan op alles gedurende de hele maand januari.
  • Afhalen na 1 uur in een winkel met voorraad
  • Gratis thuislevering in België
  • Ruim aanbod met 7 miljoen producten
Bedankt voor het vertrouwen het afgelopen jaar! Om jou te bedanken bieden we GRATIS verzending (in België) aan op alles gedurende de hele maand januari.
  • Afhalen na 1 uur in een winkel met voorraad
  • Gratis thuislevering in België
  • Ruim aanbod met 7 miljoen producten

Alternative Food Politics

From the Margins to the Mainstream

Hardcover | Engels | Critical Food Studies
€ 305,45
+ 610 punten
Levering 2 à 3 weken
Eenvoudig bestellen
Veilig betalen
In januari gratis thuislevering in België (via bpost)
Gratis levering in je Standaard Boekhandel

Omschrijving

Media interest in food has intensified in recent years, leading to a contemporary food landscape where 'alternative' food practices are increasingly visible. Concerns that were once exclusively the domain of activist movements motivated by environmental, animal rights, health and anti-corporate agendas are now central to primetime television cooking shows, mobile apps and social media.

This book is the first to explore the impact of popular media and culture on contemporary food politics. Through examination of a range of media and cultural texts, including news, digital media, advertising and food labelling, it brings together leading and emerging scholars in food studies, media and communications, sociology, law, policy studies, business, and geography. The book explores the practices of alternative food movements, the marketing techniques of conventional and alternative food producers, and the relationships between food industries, media, and the public. Covering topics ranging from agtech start-ups and social justice projects, to new ways of mediating food waste, celebrity, and 'ethical' foods, Alternative Food Politics reveals the importance of media as a driver of food system transformation.

This is a pivotal time for media and food industries, and this book is essential reading for scholars and students seeking to better understand the futures, possibilities and limits of food politics today.

Specificaties

Betrokkenen

Uitgeverij:

Inhoud

Aantal bladzijden:
276
Taal:
Engels
Reeks:

Eigenschappen

Productcode (EAN):
9781138300804
Verschijningsdatum:
13/12/2018
Uitvoering:
Hardcover
Formaat:
Genaaid
Afmetingen:
156 mm x 234 mm
Gewicht:
566 g
Standaard Boekhandel

Alleen bij Standaard Boekhandel

+ 610 punten op je klantenkaart van Standaard Boekhandel
SOLDEN

30% korting

op een mooie selectie boeken en papierwaren
SOLDEN
Solden: 30% korting op boeken en papierwaren
E-BOOK ACTIE

Tot meer dan 50% korting

op een selectie e-books
E-BOOK ACTIE
E-book kortingen
Standaard Boekhandel

Beoordelingen

We publiceren alleen reviews die voldoen aan de voorwaarden voor reviews. Bekijk onze voorwaarden voor reviews.