Standaard Boekhandel gebruikt cookies en gelijkaardige technologieën om de website goed te laten werken en je een betere surfervaring te bezorgen.
Hieronder kan je kiezen welke cookies je wilt inschakelen:
Technische en functionele cookies
Deze cookies zijn essentieel om de website goed te laten functioneren, en laten je toe om bijvoorbeeld in te loggen. Je kan deze cookies niet uitschakelen.
Analytische cookies
Deze cookies verzamelen anonieme informatie over het gebruik van onze website. Op die manier kunnen we de website beter afstemmen op de behoeften van de gebruikers.
Marketingcookies
Deze cookies delen je gedrag op onze website met externe partijen, zodat je op externe platformen relevantere advertenties van Standaard Boekhandel te zien krijgt.
Door een staking bij bpost kan je online bestelling op dit moment iets langer onderweg zijn dan voorzien. Dringend iets nodig? Onze winkels ontvangen jou met open armen!
Afhalen na 1 uur in een winkel met voorraad
Gratis thuislevering in België vanaf € 30
Ruim aanbod met 7 miljoen producten
Door een staking bij bpost kan je online bestelling op dit moment iets langer onderweg zijn dan voorzien. Dringend iets nodig? Onze winkels ontvangen jou met open armen!
Je kan maximaal 250 producten tegelijk aan je winkelmandje toevoegen. Verwijdere enkele producten uit je winkelmandje, of splits je bestelling op in meerdere bestellingen.
,Arbeitsgemeinschaft Schulmusik' ist der Name für eine über viele Jahre bestehende Einrichtung, in der sich Lehrende aus den deutschen Musikhochschulen verständigen, die dort für Musiklehrkräfte(aus)bildung Verantwortung tragen. Dass sie bereits seit nahezu siebzig Jahren existiert, kann erstmals aufgrund der Forschungen bestätigt werden, die der hier vorgelegten Studie zugrunde liegen. Ausgehend von historisch-deskriptiven Bestandsaufnahmen werden Themen und inhaltliche Arbeitsfelder der Arbeitsgemeinschaft aufgezeigt, auf Kontexte bezogen sowie Subtexte und Intentionalitäten rekonstruiert. Zentral ist nicht eine repräsentative Selbstdarstellung der Arbeitsgemeinschaft, vielmehr stehen größere musikpädagogische Gesprächskontexte, insbesondere zur Geschichte der Musiklehrer:innen(aus)bildung nach 1945 und hier speziell zu Vorgängen an den Musikhochschulen im Fokus. Historische Aufarbeitung wird dabei als Beschäftigung mit der Vor-Geschichte des Heutigen verstanden.