Standaard Boekhandel gebruikt cookies en gelijkaardige technologieën om de website goed te laten werken en je een betere surfervaring te bezorgen.
Hieronder kan je kiezen welke cookies je wilt inschakelen:
Technische en functionele cookies
Deze cookies zijn essentieel om de website goed te laten functioneren, en laten je toe om bijvoorbeeld in te loggen. Je kan deze cookies niet uitschakelen.
Analytische cookies
Deze cookies verzamelen anonieme informatie over het gebruik van onze website. Op die manier kunnen we de website beter afstemmen op de behoeften van de gebruikers.
Marketingcookies
Deze cookies delen je gedrag op onze website met externe partijen, zodat je op externe platformen relevantere advertenties van Standaard Boekhandel te zien krijgt.
Door een staking bij bpost kan je online bestelling op dit moment iets langer onderweg zijn dan voorzien. Dringend iets nodig? Onze winkels ontvangen jou met open armen!
Afhalen na 1 uur in een winkel met voorraad
Gratis thuislevering in België vanaf € 30
Ruim aanbod met 7 miljoen producten
Door een staking bij bpost kan je online bestelling op dit moment iets langer onderweg zijn dan voorzien. Dringend iets nodig? Onze winkels ontvangen jou met open armen!
Je kan maximaal 250 producten tegelijk aan je winkelmandje toevoegen. Verwijdere enkele producten uit je winkelmandje, of splits je bestelling op in meerdere bestellingen.
"Wer Mozart liebt, muss Graener achten", hieß es Anfang der 1930er Jahre, nachdem Paul Graeners Suite Die Flöte von Sanssouci (op. 88) in Würzburg uraufgeführt worden war, in einer Fränkischen Zeitung. Doch wer war dieser damals so hochgeschätzte Komponist, der als Musikpädagoge und Musikpolitiker bedeutende Ämter bekleidete und dessen Werke zwischen 1920 und 1940 zu den meistaufgeführten seiner Zeit gehörten? Über Graeners einflussreiches Wirken in England, Österreich und vielen Städten Deutschlands, über sein Verhältnis zum nationalsozialistischen Regime als Vizepräsident der Reichsmusikkammer und über sein umfangreiches kompositorisches Schaffen liegt nun erstmals eine Gesamtdarstellung vor, die mit Hilfe zahlreicher bislang unveröffentlicher Dokumente das Leben eines Künstlers nachzeichnet, das exemplarisch zwischen Kaiserreich und "Drittem Reich" und in Bezug auf Graeners Handeln zwischen Musik und Politik steht.