Standaard Boekhandel gebruikt cookies en gelijkaardige technologieën om de website goed te laten werken en je een betere surfervaring te bezorgen.
Hieronder kan je kiezen welke cookies je wilt inschakelen:
Standaard Boekhandel gebruikt cookies en gelijkaardige technologieën om de website goed te laten werken en je een betere surfervaring te bezorgen.
We gebruiken cookies om:
De website vlot te laten werken, de beveiliging te verbeteren en fraude te voorkomen
Inzicht te krijgen in het gebruik van de website, om zo de inhoud en functionaliteiten ervan te verbeteren
Je op externe platformen de meest relevante advertenties te kunnen tonen
Je cookievoorkeuren
Standaard Boekhandel gebruikt cookies en gelijkaardige technologieën om de website goed te laten werken en je een betere surfervaring te bezorgen.
Hieronder kan je kiezen welke cookies je wilt inschakelen:
Technische en functionele cookies
Deze cookies zijn essentieel om de website goed te laten functioneren, en laten je toe om bijvoorbeeld in te loggen. Je kan deze cookies niet uitschakelen.
Analytische cookies
Deze cookies verzamelen anonieme informatie over het gebruik van onze website. Op die manier kunnen we de website beter afstemmen op de behoeften van de gebruikers.
Marketingcookies
Deze cookies delen je gedrag op onze website met externe partijen, zodat je op externe platformen relevantere advertenties van Standaard Boekhandel te zien krijgt.
Je kan maximaal 250 producten tegelijk aan je winkelmandje toevoegen. Verwijdere enkele producten uit je winkelmandje, of splits je bestelling op in meerdere bestellingen.
On ne peut plus tenir sur Zola les discours historique et critique que l'on tenait encore en 1952 lors de l'exposition célébrant le cinquantenaire de sa mort à la Bibliothèque nationale. Des "instruments d'analyse" nouveaux : la sociocritique, la narratologie, la psychanalyse, l'anthropologie culturelle... ont apporté de nouvelles profondeurs de sens et de nouvelles sources de rayonnement. On reconnaît que Zola est un "témoin de son temps", non seulement parce qu'il a écrit "l'histoire naturelle et sociale d'une famille sous le Second Empire", mais aussi parce que son tableau historique des conditions sociales et des institutions est sous-tendu par la saisie anthropologique d'une culture dans ses fondements et d'une société dans ses conduites primordiales : les énergies de l'argent et du sexe. Tous les lecteurs ne saisissent pas la totalité des corrélations internes à l'oeuvre. C'est donc le rôle de l'analyse littéraire de reconstituer les réseaux qui tiennent le "monument" de l'oeuvre : cet art de la composition explique la permanence des romans de Zola.