Standaard Boekhandel gebruikt cookies en gelijkaardige technologieën om de website goed te laten werken en je een betere surfervaring te bezorgen.
Hieronder kan je kiezen welke cookies je wilt inschakelen:
Technische en functionele cookies
Deze cookies zijn essentieel om de website goed te laten functioneren, en laten je toe om bijvoorbeeld in te loggen. Je kan deze cookies niet uitschakelen.
Analytische cookies
Deze cookies verzamelen anonieme informatie over het gebruik van onze website. Op die manier kunnen we de website beter afstemmen op de behoeften van de gebruikers.
Marketingcookies
Deze cookies delen je gedrag op onze website met externe partijen, zodat je op externe platformen relevantere advertenties van Standaard Boekhandel te zien krijgt.
Door een staking bij bpost kan je online bestelling op dit moment iets langer onderweg zijn dan voorzien. Dringend iets nodig? Onze winkels ontvangen jou met open armen!
Afhalen na 1 uur in een winkel met voorraad
Gratis thuislevering in België vanaf € 30
Ruim aanbod met 7 miljoen producten
Door een staking bij bpost kan je online bestelling op dit moment iets langer onderweg zijn dan voorzien. Dringend iets nodig? Onze winkels ontvangen jou met open armen!
Je kan maximaal 250 producten tegelijk aan je winkelmandje toevoegen. Verwijdere enkele producten uit je winkelmandje, of splits je bestelling op in meerdere bestellingen.
In this new book, Marko Zlomislic argues that Slavoj Zizek's work does not contain any sort of radical emancipatory project, especially as it passes through the ideology of communism and Lacanian psychoanalysis. The evidence for the failure of communism is vast and includes the more than six hundred mass graves recently located in Zizek's homeland of Slovenia. Zlomislic demonstrates that the way out of the capitalist dilemma is not a repetition of communism but a return to the late medieval notion of haecceity or "individual thisness" that was rejected by modernity. Haecceity, or the indescribable and indefinite here and now of the person, shows that the late medieval Franciscans were already "postmodernists." It is no wonder that the totalitarianism of the modernist Hegel is embraced by thinkers such as Zizek, Badiou, Hardt, Negri, and Laclau and was already rejected by Leibnitz, Kierkegaard, Nietzsche, Levinas, Deleuze, and Derrida. This important book shows that Zizek's work must be rejected because it does not uphold the dignity, worth, and uniqueness of the person.