Standaard Boekhandel gebruikt cookies en gelijkaardige technologieën om de website goed te laten werken en je een betere surfervaring te bezorgen.
Hieronder kan je kiezen welke cookies je wilt inschakelen:
Technische en functionele cookies
Deze cookies zijn essentieel om de website goed te laten functioneren, en laten je toe om bijvoorbeeld in te loggen. Je kan deze cookies niet uitschakelen.
Analytische cookies
Deze cookies verzamelen anonieme informatie over het gebruik van onze website. Op die manier kunnen we de website beter afstemmen op de behoeften van de gebruikers.
Marketingcookies
Deze cookies delen je gedrag op onze website met externe partijen, zodat je op externe platformen relevantere advertenties van Standaard Boekhandel te zien krijgt.
Door een staking bij bpost kan je online bestelling op dit moment iets langer onderweg zijn dan voorzien. Dringend iets nodig? Onze winkels ontvangen jou met open armen!
Afhalen na 1 uur in een winkel met voorraad
Gratis thuislevering in België vanaf € 30
Ruim aanbod met 7 miljoen producten
Door een staking bij bpost kan je online bestelling op dit moment iets langer onderweg zijn dan voorzien. Dringend iets nodig? Onze winkels ontvangen jou met open armen!
Je kan maximaal 250 producten tegelijk aan je winkelmandje toevoegen. Verwijdere enkele producten uit je winkelmandje, of splits je bestelling op in meerdere bestellingen.
Die gegenwärtige feministische Theoriediskussion bezieht sich in hohem Maß auf die in Frankreich von Foucault, Bourdieu und anderen entwickelten neostrukturalistischen Ansätzen. Die Übertragung der in dieser Debatte entwickelten feministischen Theorien auf das Recht und seine Stellung im feministischen Diskurs wurden bislang noch nicht untersucht. Die Autorin befaßt sich in ihrer Arbeit mit den Elementen der Theorie von Luce Irigaray, die sich explizit auf das Recht beziehen oder Konsequenzen für die Entwicklung einer feministischen Rechtstheorie haben können. Irigarays Konzeption der "zivilen Rechte" soll Frauen und Männer dazu befähigen, das, was sie unkritisiert als gegeben ansehen, zu hinterfragen. Sie stellt damit dem auch in der Debatte um Multikulturalismus vertretenen "Recht auf Anderssein" Rechte gegenüber, die den Menschen die Möglichkeit eröffnen sollen, sich auf die Suche nach nicht-entfremdenen individuellen und kollektiven Identitäten zu machen. Die Autorin ist Juristin.