Standaard Boekhandel gebruikt cookies en gelijkaardige technologieën om de website goed te laten werken en je een betere surfervaring te bezorgen.
Hieronder kan je kiezen welke cookies je wilt inschakelen:
Technische en functionele cookies
Deze cookies zijn essentieel om de website goed te laten functioneren, en laten je toe om bijvoorbeeld in te loggen. Je kan deze cookies niet uitschakelen.
Analytische cookies
Deze cookies verzamelen anonieme informatie over het gebruik van onze website. Op die manier kunnen we de website beter afstemmen op de behoeften van de gebruikers.
Marketingcookies
Deze cookies delen je gedrag op onze website met externe partijen, zodat je op externe platformen relevantere advertenties van Standaard Boekhandel te zien krijgt.
Je cadeautjes zeker op tijd in huis hebben voor de feestdagen? Kom langs in onze winkels en vind het perfecte geschenk!
Afhalen na 1 uur in een winkel met voorraad
Gratis thuislevering in België vanaf € 30
Ruim aanbod met 7 miljoen producten
Je cadeautjes zeker op tijd in huis hebben voor de feestdagen? Kom langs in onze winkels en vind het perfecte geschenk!
Je kan maximaal 250 producten tegelijk aan je winkelmandje toevoegen. Verwijdere enkele producten uit je winkelmandje, of splits je bestelling op in meerdere bestellingen.
Michael Stanislawski's provocative study of Max Nordau, Ephraim Moses Lilien, and Vladimir Jabotinsky reconceives the intersection of the European fin de siècle and early Zionism. Stanislawski takes up the tantalizing question of why Zionism, at a particular stage in its development, became so attractive to certain cosmopolitan intellectuals and artists. With the help of hundreds of previously unavailable documents, published and unpublished, he reconstructs the ideological journeys of writer and critic Nordau, artist Lilien, and political icon Jabotinsky. He argues against the common conception of Nordau and Jabotinsky as nineteenth-century liberals, insisting that they must be understood against the backdrop of Social Darwinism in the West and the Positivism of Russian radicalism in the fin de siècle, as well as Symbolism, Decadence, and Art Nouveau.
When these men turned to Zionism, Stanislawski says, far from abandoning their aesthetic and intellectual preconceptions, they molded Zionism according to their fin de siècle cosmopolitanism. Showing how cosmopolitanism turned to nationalism in the lives and work of these crucial early Zionists, this story is a fascinating chapter in European and Russian, as well as Jewish, cultural and political history.