Standaard Boekhandel gebruikt cookies en gelijkaardige technologieën om de website goed te laten werken en je een betere surfervaring te bezorgen.
Hieronder kan je kiezen welke cookies je wilt inschakelen:
Technische en functionele cookies
Deze cookies zijn essentieel om de website goed te laten functioneren, en laten je toe om bijvoorbeeld in te loggen. Je kan deze cookies niet uitschakelen.
Analytische cookies
Deze cookies verzamelen anonieme informatie over het gebruik van onze website. Op die manier kunnen we de website beter afstemmen op de behoeften van de gebruikers.
Marketingcookies
Deze cookies delen je gedrag op onze website met externe partijen, zodat je op externe platformen relevantere advertenties van Standaard Boekhandel te zien krijgt.
Je kan maximaal 250 producten tegelijk aan je winkelmandje toevoegen. Verwijdere enkele producten uit je winkelmandje, of splits je bestelling op in meerdere bestellingen.
One of the century's greatest Russian novels, Vladimir Nabokov's The Gift still continues to baffle new readers with its playfully unstable narration, its temporal shifts, and its huge inserted opus, The Life of Chernyshevski. This study, the first monograph on Nabokov's last Russian novel, explores the connections between the narrative's structural difficulties and its most pressing thematic concerns: love and self-transcendence. In a departure from traditional approaches to The Gift, Blackwell places Zina's role as a loving, collaborating audience at the very center of the novel's significance. This non-heroine, according to Nabokov, turns out to constitute a vital part of the narrative perspective, a fact with significant repercussions for the novel's consideration of art's meaning within human existence and beyond.