Standaard Boekhandel gebruikt cookies en gelijkaardige technologieën om de website goed te laten werken en je een betere surfervaring te bezorgen.
Hieronder kan je kiezen welke cookies je wilt inschakelen:
Technische en functionele cookies
Deze cookies zijn essentieel om de website goed te laten functioneren, en laten je toe om bijvoorbeeld in te loggen. Je kan deze cookies niet uitschakelen.
Analytische cookies
Deze cookies verzamelen anonieme informatie over het gebruik van onze website. Op die manier kunnen we de website beter afstemmen op de behoeften van de gebruikers.
Marketingcookies
Deze cookies delen je gedrag op onze website met externe partijen, zodat je op externe platformen relevantere advertenties van Standaard Boekhandel te zien krijgt.
Je kan maximaal 250 producten tegelijk aan je winkelmandje toevoegen. Verwijdere enkele producten uit je winkelmandje, of splits je bestelling op in meerdere bestellingen.
Auch in der kirchlichen Zeitgeschichte prägen klischeehafte langlebige Erlebnis- und Kampfbilder Deutung und Bewertung der Ereignisse. So ist das herrschende Bild des «Kirchenkampfes» vor allem aus der Siegeroptik einer bestimmten kirchenpolitischen Gruppe, der «Bekennenden Kirche», entworfen. «Kirchenkampf» ist aber weniger ein Verstehens- als ein Deutungsbegriff! Theologie und Kirchenpolitik werden vermischt. Leitende Begriffe wie «zerstörte» und «wahre» Kirche verdanken sich in erster Linie kirchenpolitischen Entscheidungen. Vor allem mit Hilfe von Karl Barths theologischem Denkstil wird kirchenpolitische Rhetorik in einen theologischen Sprachkontext eingebunden und so suggeriert, daß kirchenpolitische Verhaltensweisen die genaue Folge dogmatisch-theologischer Einsicht seien.