Standaard Boekhandel gebruikt cookies en gelijkaardige technologieën om de website goed te laten werken en je een betere surfervaring te bezorgen.
Hieronder kan je kiezen welke cookies je wilt inschakelen:
Technische en functionele cookies
Deze cookies zijn essentieel om de website goed te laten functioneren, en laten je toe om bijvoorbeeld in te loggen. Je kan deze cookies niet uitschakelen.
Analytische cookies
Deze cookies verzamelen anonieme informatie over het gebruik van onze website. Op die manier kunnen we de website beter afstemmen op de behoeften van de gebruikers.
Marketingcookies
Deze cookies delen je gedrag op onze website met externe partijen, zodat je op externe platformen relevantere advertenties van Standaard Boekhandel te zien krijgt.
Door een staking bij bpost kan je online bestelling op dit moment iets langer onderweg zijn dan voorzien. Dringend iets nodig? Onze winkels ontvangen jou met open armen!
Afhalen na 1 uur in een winkel met voorraad
Gratis thuislevering in België vanaf € 30
Ruim aanbod met 7 miljoen producten
Door een staking bij bpost kan je online bestelling op dit moment iets langer onderweg zijn dan voorzien. Dringend iets nodig? Onze winkels ontvangen jou met open armen!
Je kan maximaal 250 producten tegelijk aan je winkelmandje toevoegen. Verwijdere enkele producten uit je winkelmandje, of splits je bestelling op in meerdere bestellingen.
Since Zen Buddhism first captivated the attention of Western seekers the dominant discourse about this sect has been romantic, idealistic, and utopian. The essence of Zen has been described as ineffable, holistic, and promoting social harmony. In recent years, however, some scholars have begun to examine Zen through the lenses of historical and cultural criticism, producing a sharp challenge to the traditional view. These clashing viewpoints are now entrenched in two warring camps, and their exponents talk past each other with virtually no constructive interaction. In this book, Steven Heine argues that a constructive compromise is possible. He focuses on three principal areas of disagreement: (1) the role of language and discourse in a tradition that claims to be 'outside words and letters, ' yet has produced a voluminous body of texts, (2) the function of rituals and objects of worship to gain world benefit in a tradition supposedly founded on unmediated experience attained in an iconoclastic and ascetic environment, (3) the impact of a tradition that espouses peace and harmony on social issues such as class and gender discrimination and on nationalism and imperialism in Japan. Avoiding the stagnant polarization that characterizes most encounters between Zen traditionalists and their critics, he suggests ways in which these two perspectives can complement each other in a more balanced and nuanced alternative position.