Wil je zeker zijn dat je cadeautjes op tijd onder de kerstboom liggen? Onze winkels ontvangen jou met open armen. Nu met extra openingsuren op zondag!
  • Afhalen na 1 uur in een winkel met voorraad
  • Gratis thuislevering in België vanaf € 30
  • Ruim aanbod met 7 miljoen producten
Wil je zeker zijn dat je cadeautjes op tijd onder de kerstboom liggen? Onze winkels ontvangen jou met open armen. Nu met extra openingsuren op zondag!
  • Afhalen na 1 uur in een winkel met voorraad
  • Gratis thuislevering in België vanaf € 30
  • Ruim aanbod met 7 miljoen producten

Young Children Becoming Curriculum

Deleuze, Te Whāriki and curricular understandings

Marg Sellers
Hardcover | Engels | Contesting Early Childhood
€ 175,95
+ 351 punten
Uitvoering
Levering 1 à 2 weken
Eenvoudig bestellen
Veilig betalen
Gratis thuislevering vanaf € 30 (via bpost)
Gratis levering in je Standaard Boekhandel

Omschrijving

This book contests a tradition and convention in educational thinking that dichotomises children and curriculum, by developing the notion of re(con)ceiving children in curriculum. By presenting an innovative research project, in which she worked with children to share their understandings of the internationally renowned Te Whāriki curriculum, Marg Sellers explores what the curriculum means to children and how it works, as demonstrated in games they played. In generating different ways for thinking, the author draws upon her work with the philosophical imaginaries of Gilles Deleuze and Felix Guattari, whose ideas shape both the content and the non-linear structure of this book. Topics covered include:

  • Rhizomes, rhizo-methodology and rhizoanalysis;
  • Plateaus;
  • De territorialising lines of flight;
  • Dynamic spaces;
  • The notion of empowerment.

This assemblage of Deleuzo-Guattarian imaginaries generates ways for thinking differently about children's complex interrelationships with curriculum, and opens possibilities for re(con)ceiving - both reconceiving and receiving - children's understandings within adult conceptions of how curriculum works for young children. This book will be of interest to early childhood students, scholars and practitioners alike, also appealing to those interested in philosophical, theoretical and practical understandings of curriculum in general.

Specificaties

Betrokkenen

Auteur(s):
Uitgeverij:

Inhoud

Aantal bladzijden:
224
Taal:
Engels
Reeks:

Eigenschappen

Productcode (EAN):
9780415536103
Verschijningsdatum:
1/08/2014
Uitvoering:
Hardcover
Formaat:
Genaaid
Afmetingen:
156 mm x 234 mm
Gewicht:
512 g
Standaard Boekhandel

Alleen bij Standaard Boekhandel

+ 351 punten op je klantenkaart van Standaard Boekhandel
E-BOOK ACTIE

Tot meer dan 50% korting

op een selectie e-books
E-BOOK ACTIE
E-book kortingen
Standaard Boekhandel

Beoordelingen

We publiceren alleen reviews die voldoen aan de voorwaarden voor reviews. Bekijk onze voorwaarden voor reviews.