Standaard Boekhandel gebruikt cookies en gelijkaardige technologieën om de website goed te laten werken en je een betere surfervaring te bezorgen.
Hieronder kan je kiezen welke cookies je wilt inschakelen:
Technische en functionele cookies
Deze cookies zijn essentieel om de website goed te laten functioneren, en laten je toe om bijvoorbeeld in te loggen. Je kan deze cookies niet uitschakelen.
Analytische cookies
Deze cookies verzamelen anonieme informatie over het gebruik van onze website. Op die manier kunnen we de website beter afstemmen op de behoeften van de gebruikers.
Marketingcookies
Deze cookies delen je gedrag op onze website met externe partijen, zodat je op externe platformen relevantere advertenties van Standaard Boekhandel te zien krijgt.
Je kan maximaal 250 producten tegelijk aan je winkelmandje toevoegen. Verwijdere enkele producten uit je winkelmandje, of splits je bestelling op in meerdere bestellingen.
Musical notation has not always existed: in the West, musical traditions have often depended on transmission from mouth to ear, and ear to mouth. Although the Ancient Greeks had a form of musical notation, it was not passed on to the medieval Latin West. This comprehensive study investigates the breadth of use of musical notation in Carolingian Europe, including many examples previously unknown in studies of notation, to deliver a crucial foundational model for the understanding of later Western notations. An overview of the study of neumatic notations from the French monastic scholar Dom Jean Mabillon (1632-1707) up to the present day precedes an examination of the function and potential of writing in support of a musical practice which continued to depend on trained memory. Later chapters examine passages of notation to reveal those ways in which scripts were shaped by contemporary rationalizations of musical sound. Finally, the new scripts are situated in the cultural and social contexts in which they emerged.