Standaard Boekhandel gebruikt cookies en gelijkaardige technologieën om de website goed te laten werken en je een betere surfervaring te bezorgen.
Hieronder kan je kiezen welke cookies je wilt inschakelen:
Technische en functionele cookies
Deze cookies zijn essentieel om de website goed te laten functioneren, en laten je toe om bijvoorbeeld in te loggen. Je kan deze cookies niet uitschakelen.
Analytische cookies
Deze cookies verzamelen anonieme informatie over het gebruik van onze website. Op die manier kunnen we de website beter afstemmen op de behoeften van de gebruikers.
Marketingcookies
Deze cookies delen je gedrag op onze website met externe partijen, zodat je op externe platformen relevantere advertenties van Standaard Boekhandel te zien krijgt.
Je kan maximaal 250 producten tegelijk aan je winkelmandje toevoegen. Verwijdere enkele producten uit je winkelmandje, of splits je bestelling op in meerdere bestellingen.
The early eighteenth century saw a far-reaching financial revolution in England. In this original study, Colin Nicholson reads familiar texts such as Gulliver's Travels, The Beggar's Opera and The Dunciad as "capital satires," responding to the social and political effects of the installation of capitalist financial institutions in London. While they invested in stocks and shares, Swift, Pope and Gay conducted a campaign against the civic effects of new financial institutions such as the Bank of England and the inauguration of the National Debt. Conflict between these writers' inherited discourse of civic humanism and the transformations being undergone by their own society is shown to have had a profound effect on a number of key literary texts.