Standaard Boekhandel gebruikt cookies en gelijkaardige technologieën om de website goed te laten werken en je een betere surfervaring te bezorgen.
Hieronder kan je kiezen welke cookies je wilt inschakelen:
Standaard Boekhandel gebruikt cookies en gelijkaardige technologieën om de website goed te laten werken en je een betere surfervaring te bezorgen.
We gebruiken cookies om:
De website vlot te laten werken, de beveiliging te verbeteren en fraude te voorkomen
Inzicht te krijgen in het gebruik van de website, om zo de inhoud en functionaliteiten ervan te verbeteren
Je op externe platformen de meest relevante advertenties te kunnen tonen
Je cookievoorkeuren
Standaard Boekhandel gebruikt cookies en gelijkaardige technologieën om de website goed te laten werken en je een betere surfervaring te bezorgen.
Hieronder kan je kiezen welke cookies je wilt inschakelen:
Technische en functionele cookies
Deze cookies zijn essentieel om de website goed te laten functioneren, en laten je toe om bijvoorbeeld in te loggen. Je kan deze cookies niet uitschakelen.
Analytische cookies
Deze cookies verzamelen anonieme informatie over het gebruik van onze website. Op die manier kunnen we de website beter afstemmen op de behoeften van de gebruikers.
Marketingcookies
Deze cookies delen je gedrag op onze website met externe partijen, zodat je op externe platformen relevantere advertenties van Standaard Boekhandel te zien krijgt.
Je kan maximaal 250 producten tegelijk aan je winkelmandje toevoegen. Verwijdere enkele producten uit je winkelmandje, of splits je bestelling op in meerdere bestellingen.
Historians of theatre face the same temptations and challenges as other historians: they negotiate assumptions (their own and those of others) about national identity and national character; they decide what events and actors to highlight--or omit--and what framework and perspective to use for telling the story. Personal biases, trends in scholarship, and sociopolitical contexts influence all histories; and theatre histories, too, are often revised to reflect changing times and interests. This significant collection examines the problems and challenges of formulating national theatre histories. The essayists included here--leading theatre scholars from all over the world, many of whom wrote essays specifically for this volume--provide an international context for national theatre histories as well as studies of individual nations. They cover a wide geographical area: Asia, the Middle East, Africa, Europe, and North America. The essays contrast large countries (India, Indonesia) with small (Ireland), newly independent (Slovenia) with established (U.S.A.), developed (Canada) with developing (Mexico, South Africa), capitalist (U.S.A.) with formerly communist (Russia), monolingual (Sweden) with multilingual (Belgium, Canada), and countries with stable historical boundaries (Sweden) with those whose borders have shifted (Germany). The essays also explore such sociopolitical issues as the polarization of language groups, the importance of religion, the invisibility of ethnic minorities, the redrawing of geographical borders, changes in ideology, and the dismantling of colonial legacies. Finally, they examine such common problems of history writing as types of evidence, periodization, canonization, styles of narrative, and definitions of key terms. Writing and Rewriting National Theatre Histories will be of special interest to students and scholars of theatre, cultural studies, and historiography.