Bedankt voor het vertrouwen het afgelopen jaar! Om jou te bedanken bieden we GRATIS verzending aan op alles gedurende de hele maand januari.
  • Afhalen na 1 uur in een winkel met voorraad
  • Gratis thuislevering in België
  • Ruim aanbod met 7 miljoen producten
Bedankt voor het vertrouwen het afgelopen jaar! Om jou te bedanken bieden we GRATIS verzending aan op alles gedurende de hele maand januari.
  • Afhalen na 1 uur in een winkel met voorraad
  • Gratis thuislevering in België
  • Ruim aanbod met 7 miljoen producten

Works of Music

An Essay in Ontology

Julian Dodd
Hardcover | Engels
€ 172,45
+ 344 punten
Levering 1 à 2 weken
Eenvoudig bestellen
Veilig betalen
In januari gratis thuislevering in België (via bpost)
Gratis levering in je Standaard Boekhandel

Omschrijving

In this original and iconoclastic book, Julian Dodd argues for what he terms the simple view of the ontological nature of works of pure, instrumental music. This account is the conjunction of two theses: the type/token theory and sonicism. The type/token theory addresses the question of which ontological category musical works fall under, and its answer is that such works are types whose tokens are sound-sequence-events. Sonicism, meanwhile, addresses the question of how works of music are individuated, and it tells us that works of music are identical just in case they sound exactly alike. Both conjuncts of the simple view are highly controversial, and Dodd defends them vigorously and with ingenuity. Even though the simple view is favoured by very few writers in the philosophy of music, Dodd maintains that it is the default position given our ordinary intuitions about musical works, that it can answer the sorts of objections that have led other philosophers to dismiss it, and that it is, on reflection, the most promising ontology of music on offer.Specifically, Dodd argues that the type/token theory offers the best explanation of the repeatability of works of music: the fact that such works admit of multiple occurrence. Furthermore, he goes on to claim that the theory's most striking consequence - namely, that musical works are eternal existents and, hence, that composers discover rather than create their works - is minimally disruptive of our intuitions concerning the nature of composition and our appreciation of works of music. When it comes to sonicism, Dodd argues both that this way of individuating works of music is prima facie correct, and that the putative counter-examples it faces - most notably, those propounded by Jerrold Levinson - can be harmlessly explained away. In the ontology of music, simplicity rules.

Specificaties

Betrokkenen

Auteur(s):
Uitgeverij:

Inhoud

Aantal bladzijden:
300
Taal:
Engels

Eigenschappen

Productcode (EAN):
9780199284375
Verschijningsdatum:
19/04/2007
Uitvoering:
Hardcover
Formaat:
Genaaid
Afmetingen:
165 mm x 241 mm
Gewicht:
594 g
Standaard Boekhandel

Alleen bij Standaard Boekhandel

+ 344 punten op je klantenkaart van Standaard Boekhandel
SOLDEN

30% korting

op een mooie selectie boeken en papierwaren
SOLDEN
Solden: 30% korting op boeken en papierwaren
E-BOOK ACTIE

Tot meer dan 50% korting

op een selectie e-books
E-BOOK ACTIE
E-book kortingen
Standaard Boekhandel

Beoordelingen

We publiceren alleen reviews die voldoen aan de voorwaarden voor reviews. Bekijk onze voorwaarden voor reviews.