Standaard Boekhandel gebruikt cookies en gelijkaardige technologieën om de website goed te laten werken en je een betere surfervaring te bezorgen.
Hieronder kan je kiezen welke cookies je wilt inschakelen:
Technische en functionele cookies
Deze cookies zijn essentieel om de website goed te laten functioneren, en laten je toe om bijvoorbeeld in te loggen. Je kan deze cookies niet uitschakelen.
Analytische cookies
Deze cookies verzamelen anonieme informatie over het gebruik van onze website. Op die manier kunnen we de website beter afstemmen op de behoeften van de gebruikers.
Marketingcookies
Deze cookies delen je gedrag op onze website met externe partijen, zodat je op externe platformen relevantere advertenties van Standaard Boekhandel te zien krijgt.
Je kan maximaal 250 producten tegelijk aan je winkelmandje toevoegen. Verwijdere enkele producten uit je winkelmandje, of splits je bestelling op in meerdere bestellingen.
The original Swedish edition of this book appeared in 2004. [Hälsopromotion i Arbetslivet] It has gained a place of central importance in the scientific literature for educational courses in Public Health and Health promotion. In order to meet current international interest in the salutogenic perspective in Workplace Health Promotion, the original text of the book has now been directly translated into English. The aim of the book is to describe health promotion as an idea, an area of knowledge and a strategy for healthpromoting work primarily in working life. The idea of salutogenesis and Aaron Antonovsky's theory of a sense of coherence (SOC) form important starting points for the book. A conceptual model is derived from the international tradition of Health Promotion and Workplace Health Promotion, which can serve as a guide for the work of health promotion in various settings. The book is theoretical in character but it is also written with an eye to providing support in the practical application of health promotion work.