Standaard Boekhandel gebruikt cookies en gelijkaardige technologieën om de website goed te laten werken en je een betere surfervaring te bezorgen.
Hieronder kan je kiezen welke cookies je wilt inschakelen:
Technische en functionele cookies
Deze cookies zijn essentieel om de website goed te laten functioneren, en laten je toe om bijvoorbeeld in te loggen. Je kan deze cookies niet uitschakelen.
Analytische cookies
Deze cookies verzamelen anonieme informatie over het gebruik van onze website. Op die manier kunnen we de website beter afstemmen op de behoeften van de gebruikers.
Marketingcookies
Deze cookies delen je gedrag op onze website met externe partijen, zodat je op externe platformen relevantere advertenties van Standaard Boekhandel te zien krijgt.
Je kan maximaal 250 producten tegelijk aan je winkelmandje toevoegen. Verwijdere enkele producten uit je winkelmandje, of splits je bestelling op in meerdere bestellingen.
In recent decades, Wordsworth's poetry has become a point of focus for a great many of the proliferating schools of criticism and theoretical paradigms that dominate modern literary studies. Don Bialostosky here addresses the problem that the multiplicity of criticism has outrun the capacity to respond to it, often leaving teaching practices behind in their reflection of older models of literary study. Bialostosky's method draws on the work of Bakhtin and his followers to create a "dialogic" critical synthesis of what Wordsworth's readers--from Coleridge to de Man--have made of his poetry. He reveals an understanding of Wordsworth's poetry as itself "dialogically" responding to its various contexts, and opens up fruitful possibilities for current criticism and teaching of Wordsworth. This challenging book uses the case of Wordsworth studies to make a far-reaching survey of modern literary theory and its implications for the practice of criticism and teaching today.